L'Agència Tributària vol dotar els ciutadans de més facilitats a l'hora de poder fer consultes i certs tràmits mitjançant l'atenció telefònica. La veritat és que el departament liderat per María Jesús Montero ha decidit augmentar fins a cinc hores l'horari d'atenció telefònica. Amb tot, aquest es prestarà des de les 9:00 del matí fins a les 19:00 de la tarda.
Així ho ha anunciat la vicepresidenta primera del Gobierno i ministra d'Hisenda en una compareixença aquest dijous 25 de gener al Congrés dels Diputats. Cal recordar que, fins ara, l'atenció telefònica finalitzava el servei de dilluns a divendres a les 14.00.
Amb tot, tindran molt més marge per poder fer qualsevol mena de gestió o consulta amb l'Agència Tributària. Per si no n'hi hagués prou, Montero, ha exposat que es farà un pas més en la "simplificació de llenguatge per treure barreres de compressió. I es modificaran els models de notificació al contribuent", ha exposat fa unes hores la ministra d'Hisenda.
D'altra banda, l'Agència Tributària vol anar més enllà en la rendició de comptes i la transparència. Sobretot, perquè els ciutadans sàpiguen de manera més transparent què es fa amb aquests impostos que paguen religiosament cada any.
A més, també es vol millorar en el disseny de la pàgina web del Ministeri d'Hisenda i millorar les apps informàtiques perquè es puguin manejar molt més fàcilment i àgilment.
Aquest no és l'únic anunci que ha realitzat l'Agència Tributària, ja que també es té en compte desenvolupar una solució pública de facturació electrònica. I tot per ajudar els petits empresaris i professionals del nostre país.
L'objectiu és que es compleixi la facturació derivada de la Llei 'Crea y Crece' simplificant d'aquesta manera la seva aplicació i amb un cost menor. Pel que fa al Cadastre, es reforçarà el servei d'atenció per videoconferència gràcies als punts d'informació cadastral i una aplicació mòbil.