Muntatge d´un supermercat Costco i un home pensatiu
SOCIETAT

Les 3 ciutats on vol obrir botigues Costco, el nou rival de Lidl i Aldi

Costco, el gegant dels supermercats, té l'objectiu de continuar expandint-se al nostre país els pròxims anys

Costco està agafant més notorietat a Espanya i la seva expansió promet ser constant després d'arribar a Espanya el 2014. Amb un enfocament de compra a l'engròs amb grans descomptes, Costco Wholesale té clar que l'obertura de nous locals a casa nostra està a punt d'arribar.

La veritat és que hi ha tres regions d'Espanya on podrien tenir tres noves botigues de Costco perquè s'està estudiant molt seriosament el projecte d'obertura. Actualment, Costco ja compta amb dues botigues a la Comunitat de Madrid i una a Bilbao i Sevilla.

Alhora, ja està confirmada la pròxima obertura aquest any a Saragossa de fins a 15.000 m² i es crearan entre 180 i 220 llocs de treball en tres anys. Una de les raons per les quals Costco va decidir obrir aquesta nova botiga a Saragossa és que està ubicada en un punt neuràlgic. Un que ajuda que els consumidors accedeixin a aquest supermercat, a més de tenir una elevada eficiència logística.

Costco estudia obertures a Màlaga, València i Astúries

Costco ja mira al futur i està en plena avaluació per obrir tres noves botigues a Espanya: a Màlaga, València i Astúries (es desconeix encara a quina ciutat). I no només serà una bona notícia per als consumidors, sinó també per a l'economia d'aquests llocs, que veuran com Costco dóna feina a centenars de treballadors.

Costco va néixer el 1976 sota el nom de Price Club i l'obertura de la primera botiga va tenir lloc en un hangar d'avions a San Diego. Tot i que al principi estava dissenyat per acollir petits negocis, gràcies al seu creixement constant va acabar expandint la seva empresa i variant la seva filosofia.

A Espanya es defineixen com una marca la 'missió' de la qual és "oferir als socis la millor qualitat en cada producte i servei que oferim al preu més baix possible".

Costco, gegant de supermercats que va néixer als 70 en un hangar d'avions

El 1983 va obrir la seva primera gran botiga a Seattle i va facturar 3.000 milions en sis anys i el seu èxit va ser rotund fins a finals de la dècada. El 1993, Costco i Price Club es van unir i d'aquí va néixer Price Costco, amb 206 supermercats i facturant cada any 16.000 milions de dòlars. El 1997, es va produir la reconversió a Costco i es van superar els 64.000 milions de dòlars en facturació anual.

Actualment, Cosco és present als Estats Units, Canadà, Mèxic, Regne Unit, Japó, Corea, Taiwan, Austràlia, Espanya, França, Islàndia i la Xina. A més, disposa de 833 magatzems dels quals 574 són als Estats Units i Puerto Rico, 107 al Canadà i 40 a Mèxic.

Pel que fa al nombre de socis, l'empresa disposa de 116,6 milions i 64 milions de socis addicionals, amb dades de setembre de 2022. Sens dubte, la seva meta és continuar mantenint la mateixa satisfacció dels seus clients i sent un proveïdor robust, com ho ha fet en aquestes darreres dècades.

➡️ Supermercats ➡️ Societat

Més notícies: