Les 3 ciutats espanyoles on surt més car agafar el taxi el 2024
Facua va fer un estudi amb el preu del taxi a 57 ciutats del nostre país, tenint en compte diferents situacions
Agafar un taxi avui no es troba a l'abast de qualsevol ciutadà, sobretot si el desplaçament és llarg. Al nostre país, les tarifes més altes les trobem a tres ciutats de mida mitjana, que no són ni Madrid ni Barcelona. Així ho ha determinat una anàlisi de Facua-Consumidors en Acció .
En aquest estudi sobre el cost dels taxis es va tenir en compte la cursa mínima, trajecte de 5 quilòmetres i trajecte de 10 quilòmetres. Tant en horari diürn, nocturn i nocturn de cap de setmana. En alguns casos, les diferències entre la ciutat més cara i la més barata arriba al 66,8%.
Per fer aquesta anàlisi l'organització de consumidors ha fet una simulació de nou recorreguts diferents a cada ciutat. Amb les tarifes oficials vigents el 2024 a cada municipi es fa un càlcul i s'assigna una puntuació al preu de cada recorregut. D'un quilòmetre, de 5 i de 10, en horari diürn, nocturn i cap de setmana.
Sorpresa: les 3 ciutats on anar en taxi és més car
La primera posició en aquesta particular classificació és per a Sant Sebastià, ocupant les altres places del podi Ourense i Vitòria. Per la seva banda, les tarifes de taxi més econòmiques es troben a Ceuta, Las Palmas de Gran Canàries, Cadis i Huelva. Per fer aquesta anàlisi, Facua-Consumidors en Acció, va comparar preus d'un total de 57 municipis espanyols.
D'aquest informe, i després de fer una mitjana amb els nou trajectes, se n'extreu que el preu del taxi a Donosti és un 66,8% més elevat al de Ceuta. La classificació feta a través d'aquesta puntuació quedaria de la manera següent.
Les ciutats amb els taxis més cars, segons Facua
Ciutat | Punts |
Sant Sebastià | 78 |
Ourense | 66 |
Vitòria | 63 |
Lugo | 61 |
Lleida | 60 |
Pamplona | 58 |
Gijón | 57 |
Madrid, Tarragona i Oviedo | 56 |
Toledo | 55 |
Castelló | 54 |
Entre les ciutats més barates per pujar al taxi hi ha Ceuta i Las Palmas, seguides per Cadis, Huelva i Melilla. A continuació hi ha Jerez de la Frontera, Almeria i Guadalajara.
Les ciutats amb els taxis més barats, segons Facua
Ciutat | Punts |
Les Palmes de Gran Canària i Ceuta | 7 |
Cadis i Huelva | 11 |
Melilla | 13 |
Xerès de la Frontera | 17 |
Almeria | 20 |
Guadalajara | 21 |
Saragossa | 22 |
Jaén i Conca | 23 |
Palma de Mallorca | 24 |
Osca | 26 |
A 35 de les 57 ciutats estudiades es van pujar les tarifes el 2024 respecte a l'anterior any. Els increments més importants es van registrar a Santa Cruz de Tenerife, disparant-se un 22,9%, davant el 9,5 de Pamplona o el 7,5% de Cadis i Vitòria.
La cursa mínima amb el preu més car
Sant Sebastià se situa també com la ciutat amb la cursa mínima més cara durant el dia, amb una tarifa de 5,96 euros. Supera Lleida i Terol, amb 5,18 i 5 euros, respectivament. La capital guipuscoana també lidera la carrera mínima en horari nocturn, amb 6,91 euros, davant de València (6,50 euros) i Lleó (6,14 euros).
A l'altra banda de la balança se situa Saragossa, on la carrera mínima pel dia queda fixada als 2 euros. El segueixen Ciudad Real (2,40 euros), Múrcia (2,45) i Madrid (2,50). Ja de nit, la més econòmica és la de Barcelona, amb 2,60 euros; amb Saragossa (2,65 euros) i Múrcia (3,05) a continuació.
El preu per quilòmetre el lidera Santa Cruz de Tenerife
L'estudi de Facua revela que la ciutat amb el preu per quilòmetre més alt es localitza a Santa Cruz de Tenerife, amb 1,35 euros. La resta del podi és ocupat per Madrid i Castelló, amb 1,30 i 1,29 euros, respectivament.
Llista de ciutats amb els preus més alts de cursa mínima i per km
Recorregut | Ciutat | Preu |
Cursa mínima més cara | Sant Sebastià | 5,96 euros |
Cursa mínima més cara en horari nocturn | Sant Sebastià | 6,91 euros |
Preu per quilòmetre més alt | Santa Creu de Tenerife | 1,35 euros |
Preu per quilòmetre més alt en horari nocturn | Barcelona | 1,56 euros |
En horari nocturn, el quilòmetre més car es paga a Barcelona, amb 1,56 euros, davant els 1,55 de Santa Cruz de Tenerife.
La petició dels consumidors
Des de l'organització de consumidors sol·liciten que els taxis deixin d'afegir suplements per a recorreguts que tinguin com a origen o destinació a estacions de bus, tren, ports o aeroport. Entenen que no hi ha un servei diferent que justifiqui aquest augment de preu.
Tampoc no veuen amb bons ulls que s'apliquin suplements o una tarifa específica a certes hores del cap de setmana. És el que passa, per exemple a les capitals basques, Sevilla, Granada o Pamplona, apunten a Facua.
Més notícies: