
Vox eleva el to al Parlament i demana la dimissió del Govern i eleccions anticipades per la 'crisi sistèmica'
Joan Garriga ha esmentat la crisi ferroviària, però també en la sanitat, l'educació, l'habitatge i el sector primari
El Govern del PSC està vivint aquest matí un autèntic assetjament per part de l’oposició en el primer ple del Parlament després de la crisi de Rodalies. Els diferents grups han coincidit en la crítica a la gestió i la petició de dimissió de la consellera de Territori, Sílvia Paneque. Una de les intervencions més dures ha estat la de Joan Garriga, en representació de Vox, que ha demanat la dimissió del Govern i eleccions anticipades.

El portaveu de Vox ha afirmat que Catalunya viu avui “una crisi sistèmica”, el reflex de la qual és el desastre ferroviari:“Una crisi ferroviària que és un escàndol, una gestió tercermundista amb ciutadans abandonats cada matí a les andanes i fins i tot amb un mort”.
Però també ha assenyalat la crisi agrària, amb “pagesos i pescadors arruïnats” per les polítiques de la UE “acceptades dòcilment” per la Generalitat de Catalunya. Així com la crisi sanitària, amb “llistes d’espera vergonyoses, ambulatoris saturats i metges en peu de guerra que només tenen el suport de Vox”.
Garriga s’ha referit també a “l’empobriment general” perquè “treballar no et garanteix arribar a final de mes ni molt menys estalviar”. Ha esmentat la “crisi educativa”, amb “fracàs escolar, l’autoritat del professor destruïda i una escola pública que és un autèntic laboratori ideològic”. Finalment, ha denunciat una “crisi de seguretat” amb “delinqüència creixent, reincidència impune, i barris sencers abandonats per l’administració i islamitzats”.
Garriga ha acusat el Govern del PSC de “dedicar-se sempre a la propaganda, el victimisme i culpar de tot el canvi climàtic, o la manca de competències i finançament quan tenen totes les competències i un finançament que malgasten”.
Ha recordat que els socialistes fa set anys que governen a Espanya i condicionen els governs de Catalunya amb els seus socis ERC i Junts. El resultat, ha dit Garriga, és molt clar:“Trens col·lapsats, camp arruïnat, sanitat desbordada, escola fracassada, inseguretat, infern fiscal i manca d’habitatge”.
“Han tingut tot el poder i han fallat en tot”, ha rematat Joan Garriga,“dimiteixi i convoquin eleccions”.
Albert Dalmau respon a Vox
El president de la Generalitat en funcions, Albert Dalmau, ha dit que assumeix la responsabilitat de “revertir la situació perquè funcionin els serveis públics”. Més enllà d’això, ha descartat qualsevol dimissió i molt menys la convocatòria d’eleccions avançades.
Dalmau també ha atacat Vox, dient que quan han tingut responsabilitats de govern han desmantellat els serveis públics i han fugit cames ajudeu-me.“El que Catalunya necessita és l’antítesi del que vostè proposa”, ha insistit. Ha reafirmat que el canvi climàtic “és una realitat” que genera una “extrema vulnerabilitat” en les infraestructures, a la qual “aquest Govern està posant remei”.
Més notícies: