Cotxe patrulla de la policia amb colors blau, blanc i groc i logotip a la porta
POLÍTICA

La trucada d’una veïna a la policia mostra la insuportable inseguretat a Catalunya

Els agents de l'autoritat diuen literalment que 'no poden fer res': els veïns ja organitzen una concentració

La inseguretat i l'incivisme a Catalunya arriben a nivells insostenibles. La mostra més clara arriba des de Torelló, on una trucada telefònica entre una veïna i la Policia Local ha destapat una situació que frega el kafkià. Els agents reconeixen obertament que no poden controlar certs grups que campen al seu aire per alguns carrers del municipi.

La conversa, avançada per El Caso, reflecteix fins a quin punt la policia es troba desbordada. En la trucada, una dona alertava d'incidents al carrer Sant Josep, on les darreres setmanes es concentren desenes de joves. Aquests joves ocupen un solar abandonat i generen un clima constant d'intimidació.

Primer pla de l'esquena d'un Mosso d'Esquadra amb uniforme

“És que no podem fer res”, respon resignat l'agent, que confirma que amb prou feines dos policies s'han d'enfrontar a uns 25 aldarulladors. “Es riuen de nosaltres, ens fan fora. Si no volem sortir ferits, ens hem de retirar”, admet el funcionari en un testimoni que ha causat estupefacció a la població.

Veïns tips i policies superats

Lluny de sonar com una trucada d'auxili ciutadana, la gravació es percep com un crit d'impotència de la pròpia policia. Els agents asseguren que la situació no és nova, que reben trucades recurrents i que, literalment, "no poden fer res". La situació ha portat els veïns a organitzar una concentració per exigir mesures immediates al consistori, governat per ERC.

Però la tensió no es limita al soroll o les molèsties a la via pública. Segons testimonis recollits per El Caso, els joves, en la seva majoria d'origen magribí i ocupant habitatges del barri, han protagonitzat robatoris en cases i comerços els darrers dies. La sensació d'indefensió s'ha convertit en la norma en una zona cada cop més degradada.

L'Ajuntament admet el problema

La pròpia regidora de Seguretat, Elisabet Viñas, ha reconegut que la situació és prioritària, tot i que insisteix que les lleis i la justícia no acompanyen. “La Policia Local ha actuat i detingut aquests individus en diverses ocasions, però les lleis no són prou contundents ni la justícia prou ràpida com per alliberar-nos d'aquesta gent”, admetia.

Viñas assegura que es treballa en coordinació amb els Mossos d'Esquadra i que s'han convocat cinc noves places per reforçar la plantilla de la Policia Local. De fet, aquest mateix divendres es va fer un operatiu conjunt amb l'ARRO dels Mossos per intentar frenar l'onada de delinqüència. Tanmateix, la percepció veïnal és unànime: les mesures arriben tard i són insuficients.

➡️ Política

Més notícies: