
Ramon Tremosa, exconseller de Junts, diu que la gent ja no els vota per culpa de la repressió
‘Han desmobilitzat l’electorat independentista liquidant els líders dels seus partits’, ha afirmat
No és la primera vegada que Junts llença aquest argument, però mai deixa de sorprendre. Els de Carles Puigdemont culpen la repressió i els jutges de l'abstencionisme a Catalunya. L'exconseller de Junts, Ramon Tremosa, ha tornat a repetir aquest argument que no deixa de ser una mostra més de victimisme i una excusa per tapar la seva davallada.
A més d'estar al consell d'administració d'Aena, Ramon Tremosa és també un dels fitxatges com a tertulià d'Els Matins de TV3. Aquesta setmana ha compartit taula amb Joan Tardà, Ada Colau i Jorge Fernández-Díaz. L'exconseller de la Generalitat va comentar les paraules de Jordi Turull sobre que "avui no hi ha escamots d'afusellament, sinó escamots amb toga".

Ada Colau va considerar "desafortunades" aquestes paraules, el dia que es complien 85 anys de l'afusellament de l'expresident Lluís Companys. Tremosa va respondre que les paraules de Turull "fan referència a com avui els jutges distorsionen els resultats electorals". Va afegir que "els partits independentistes s'han desmobilitzat per culpa de la repressió".
Segons Tremosa, hi ha hagut un intent de decapitar aquests partits liquidant-ne els líders i per això la gent ja no els vota. Tremosa ha posat l'exemple de Toni Comín, que "va obtenir 450.000 vots però no ha pogut prendre possessió del seu càrrec".
Junts torna a caure en el victimisme
Tremosa no va dir que Comín va incomplir el reglament de l'Eurocambra en no jurar la Constitució Espanyola, i per això es va quedar sense escó. A més, va oblidar també dir que el partit continua dirigit pels mateixos líders del Procés, Carles Puigdemont i Jordi Turull. Però és més fàcil buscar les causes de la seva davallada en la repressió externa que en els errors comesos.
La realitat és que les enquestes són molt desfavorables i els nervis creixen cada cop més en partits com Junts i ERC. El partit de Carles Puigdemont està copiant part del discurs i les propostes d'Aliança Catalana per contrarestar l'efecte Orriols. Alhora segueix insistint en el victimisme i els eslògans per retenir un electorat independentista en retirada.
Un dels factors de desafecció que Tremosa no esmenta és la impopularitat creixent de Puigdemont entre els independentistes. A les files de Junts també estan creixent les veus crítiques amb la deriva del partit en mans de Puigdemont. Els jutges aquí poc hi tenen a veure.
Més notícies: