
El PSC treu ferro als robatoris i agressions de tres menes a Dosrius: 'coses d’adolescents'
ERC demana 'preservar els drets dels menors' i 'no criminalitzar-los'
El PP de Catalunya ha presentat aquest dimecres una proposta de resolució sobre el centre de Menes de Dosrius. El PP va entrar la moció al maig, arran dels incidents protagonitzats per diversos d'aquests menors tutelats, però no ha estat fins ara que s'ha debatut i substanciat. Com era d'esperar, la moció ha estat rebutjada per PSC, ERC i Junts.
El diputat Cristian Escribano ha recordat que tres Menes feien la vida impossible als veïns. I que el malestar va escalar quan aquests tres menors algerians van atracar a punta de navalla uns menors i van agredir sexualment una adolescent.

La moció assenyalava el fracàs del sistema d'acollida i protecció dels menors, corresponent a la DGAIA. Però, més enllà, plantegen si els menors que provoquen aquest tipus de problemes tenen cabuda a la nostra societat. Això va generar un intens debat entre els partits presents, amb alguna intervenció més que cridanera.
El PSC i ERC, en defensa dels Menes
Com l'opinió del diputat del PSC Mario García, que va intentar treure ferro a l'assumpte argumentant que són coses d'adolescents. “Als centres de menors evidentment hi ha conflictes, igual que hi ha conflictes a les portes dels instituts o als camps de futbol, o a les discoteques”, va plantejar. Va afegir que “conflictes n'hi ha hagut sempre” perquè “estem parlant d'adolescents” i “tots aquí ho hem estat”.
García va acusar el PP de “voler generar alarma” i va afirmar que “la solució és un abordatge socioeducatiu correcte”. A més, va dir que el que s'ha de fer als centres no és “controlar” els menors, sinó que cal fomentar la seva “inserció”.
El diputat Escribano li va retreure la seva lleugeresa a l'hora de parlar d'aquest tema tan delicat: "Jo he estat adolescent i no atracàvem a punta de navalla ni agredíem sexualment". A més, li va recordar que els joves als quals van atracar i la noia a qui van fer tocaments "també eren menors". A partir d'aquí va llançar una interessant reflexió: "És que aquests menors no compten per a vostè? Se'ls omple la boca en parlar de menors quan parlem dels tutelats, però quan parlem de les víctimes de Menes algerians no diuen res".
Vox, molt dur amb el PP
ERC va coincidir amb el PSC, i va demanar “protegir els drets d'aquests menors” i “no criminalitzar-los”. La diputada Najat Driouech es va mostrar a favor de revisar el sistema, però al mateix temps va posar en qüestió "el grau de moralitat" del PP a l'hora d'abordar aquest tema. També va demanar "deixar de generar alarma cada vegada que l'administració vol portar un centre de menors a un municipi".
El diputat de Junts, Agustí Colomines, va dir que “estem parlant del fracàs del sistema de protecció”, però que “el debat no s'ha de centrar en els menors migrants sinó en la nostra capacitat d'integrar-los”. Va deixar anar que la proposta de resolució del PP és "demagògica".
Vox va compartir amb el PP la preocupació per aquests fets, però va carregar contra els populars per les seves polítiques d'immigració. La diputada María García Fuster va recordar que el PP ha estat copartícip de les polítiques immigracionistes que han omplert Catalunya de Menes. I va retreure que ara vulguin revisar el sistema, quan "el que s'ha de fer és retornar tots els menors estrangers no acompanyats amb els seus pares i tancar tots els centres".
Més notícies: