Imatge d´un estudi de ràdio amb les parets negres, igual que la taula i la cadira que apareixen, i un micro a la taula amb l´escuma característica de Catalunya Ràdio. A la part superior dreta, el nou logo de Catalunya Radio
POLÍTICA

Polèmica pel dineral que ha costat el nou logo de Catalunya Ràdio

Es va adjudicar a una empresa per 500.000 euros


Més llenya al foc de la polèmica pel logotip de Catalunya Ràdio. Els independentistes hiperventilats de l'entorn de Junts, el partit de Carles Puigdemont, van criticar la nova imatge corporativa de l'emissora pública catalana. Ara surt a la llum el que ha costat, i els seus detractors s'emporten les mans al cap.

Des del seu perfil de X, María Castellar assenyala que “el nou logotip sembla haver estat dissenyat per l'empresa Evil Love sota adjudicació de 500.000 euros”. Adjunteu un enllaç amb l'informe de contractació pública de la Generalitat.

“Independentment de la qualitat i el preu del logo”, diu el compte, “ja és hora de deixar d'afavorir les grans empreses amb fons públics”. I a més, sembra la sospita sobre un suposat tracte de favor als creadors del logo. "Serà casualitat, però sembla que el CEO d'Evil Love i Àlex Marquina, cap de marca i promoció de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCAA), tenen una estreta relació".

Malbaratament a la Corpo

El logotip ha rebut moltes crítiques, sobretot perquè elimina els colors de la bandera catalana. Personatges de l'entorn de Junts com ara Francesc de Dalmases i Pilar Rahola van esclatar contra la nova imatge. Creuen que és un pas més del Govern en mans d'ERC per desnacionalitzar Catalunya.

En el seu deliri, van arribar fins i tot a comparar el nou logo de la ràdio pública catalana amb el símbol de les SS hitlerianes. La campanya va ser secundada per l'exèrcit de juntaires a Twitter. Però també va causar estupefacció entre molts usuaris. atònits davant la polèmica que s'havien tret de la màniga.

En tot cas, crida l'atenció l'elevada suma per la confecció d'un logo que, a més, genera un gran rebuig. Això posa al descobert el malbaratament sistemàtic als mitjans públics catalans. Una situació que es barreja ara amb la sospita de favoritisme. Això sí, des de la CCMA volen matisar que aquesta gran quantitat de diners gastats no és només pel logo, sinó que era un encàrrec global per a totes les marques de la Corpo.

Acusacions de favoritisme

Aquest compte lamenta que “professionals independents o petites empreses no puguem participar en aquests concursos públics”. Argumenta que demanen molts requisits que acaben sent dissuasius. Uns requisits que, segons altres usuaris, serveixen per afavorir empreses amigues.

"I encara és més trist que la proposta fos avaluada per un comitè d'experts, tots rebent un bon sou, i el resultat ja veiem qui és", diu Castellar.

➡️ Política

Més notícies: