Pere Aragonès en una sessió de control al Govern l'abril de 2023

POLÍTICA

Pere Aragonès, obligat a rectificar davant de la Catalunya productiva

ERC es reuneix a correcuita amb empresaris per explicar-los que sí que vol ampliar l'aeroport després de la seva inacció

Falten 32 dies per a les eleccions del 12 de maig i cada cop sembla més clar que Aragonès necessita una campanya excel·lent -i una mica de sort- per no quedar tercer. El president de la Generalitat no acaba de trobar discurs i cada cop que intenta marcar agenda li surt el tret per la culata. En les últimes setmanes l'hem vist agitar la bandera i parlar del referèndum i finançament, però cap altre partit ha decidit entrar en el joc dels republicans.

No hi ha espai per a Aragonès: Salvador Illa sap que parteix amb avantatge, de manera que planifica una campanya tranquil·la, evitant cometre errors. D'altra banda, la irrupció de Carles Puigdemont copa portades i tertúlies, més després del desafiament llançat aquest dimarts. Pere Aragonès queda de moment arraconat, sense saber gaire què defensar i amb molts sectors descontents amb la seva obra de govern.

Un, l'empresarial. La inacció i la indecisió d'ERC han fet que durant aquests tres anys diverses infraestructures clau hagin quedat aparcades. Va passar amb les dessalinitzadores, que arribaran abans del 2030 gràcies a l'Estat i ha passat amb l'aeroport del Prat. Fins ara, Pere Aragonès ha mantingut silenci, incapaç d'explicar la seva postura.

Pere Aragonès amb una imatge de fons de l'aeroport del Prat

La quarta pista del Prat és una patata calenta des de fa uns anys. El Gobierno va anunciar una inversió rècord i el sector productiu s'hi va mostrar a favor, mentre que la CUP, Comuns i entitats del seu entorn, radicalment en contra. Una enquesta d'Electomania per a Metrópoli Abierta assenyalava que gairebé el 50% dels barcelonins hi estaven a favor, per només el 28% que s'hi mostrava en contra.

No hi ha, doncs, un clam a Catalunya contra l'ampliació del Prat, sembla que tot al contrari. Tot i això, Pere Aragonès va enredar la troca encarregant un estudi amb diverses propostes i prometent a Foment escollir-ne una per a dur-la a terme. Res d'això ha passat, ni tan sols el que va signar amb Salvador Illa a canvi dels pressupostos del 2023.

El president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, s'ha mostrat molt enfadat amb Esquerra i Aragonès per aquest assumpte. Els empresaris catalans se senten enganyats i ara veuen com ERC intenta parlar amb alguns d'aquests sectors empresarials per dir-los que vol dur a terme l'ampliació del Prat. Segons explicaven diversos mitjans aquest dimarts i ha pogut confirmar e-Notícies, els republicans s'estan reunint aquests dies amb agents econòmics per explicar els plans.

Imatge del control de seguretat de l'aeroport d'El Prat

ERC rectifica ara amb l'aeroport del Prat

Pere Aragonès assegura ara que té la intenció de fer l'ampliació de l'Aeroport del Prat, construir aquesta quarta pista i fer-ho respectant l'entorn ambiental. És una de les set propostes que ja van presentar els empresaris i que ERC ha ignorat des de fa més d'un any. La cita electoral sembla que ha fet arribar la pressa al carrer Calàbria, on Esquerra té la seu.

El més curiós és que ERC expliqui la seva postura sobre el Prat en privat, evitant fer-la pública per enfadar entitats ecologistes. Es tracta d'una ambigüitat que ha acompanyat el Govern durant tota la legislatura i que ha paralitzat qualsevol infraestructura important com aquesta.

En aquest sentit, Aragonès busca, explicant els seus plans en privat, desmarcar-se de la CUP i els Comuns i ser vist per diverses associacions empresarials com un actor polític 'segur'. El més curiós del cas, segons apunta Crónica Global, és que Esquerra no té intenció de reunir-se amb Foment, la principal organització econòmica de Catalunya i la que més ha treballat per a l'ampliació del Prat.

El que passa és que la majoria d'entitats amb què es vol reunir Esquerra tindran també reunions amb altres formacions i només a un mes de les eleccions. Després de tres anys d'inactivitat, sense avançar ni un mil·límetre en l'ampliació del Prat i veient com l'Estat al final inverteix a Barajas, la credibilitat és escassa. Pere Aragonès té molta feina si vol evitar un resultat electoral nefast.

➡️ Política

Més notícies: