Muntatge amb un pla mitjà de Pere Aragonès alçant el braç i una imatge del rètol de TV3 que hi ha al terrat dels estudis de la cadena
POLÍTICA

La noti woke del dia a TV3 o com fer sentir 'microracista' els catalans

La televisió pública catalana se suma a la polèmica del 'paki' i el 'xino'

TV3 ha esdevingut la corretja de transmissió de la ideologia woke que practica diàriament el Govern a Catalunya. La televisió pública catalana fa temps que porta una deriva que la condueix a reproduir constantment les ocurrències dels dirigents polítics. És el que acaba de passar amb la proposta a què va donar veu la consellera de Feminismes i Igualtat, Tània Verge.

Tot neix d'una iniciativa per deixar de dir 'paki' o 'xino' als comerços regentats per pakistanesos i xinesos. La consellera va difondre la campanya #TincNom convidant a “reflexionar i construir entre totes i tots una Catalunya lliure de racisme”. Era qüestió de temps que TV3 pugés al carro de l'última ocurrència woke.

La cadena ha sortit al carrer a preguntar als ciutadans quines expressions utilitzen quan compraren en aquests comerços. Alguns asseguren no dir mai 'paki' o 'xino', o que almenys ho intenten, però altres reconeixen que sí que ho fan. Segons la campanya, aquests últims catalans són “microracistes”.

TV3 o com fer-te sentir malament

“És racista dir vaig al paki o vaig al xino?”, es pregunta TV3, i difon la campanya per “lluitar contra els microracismes quotidians”. Una reportera surt al carrer per preguntar a la gent. Aconsegueix contraposar dos tipus de persona, els bons catalans, que mai no diuen vaig al paki o vaig al xino, i els microracistes.

La sorpresa ve quan un llegeix els comentaris de la publicació de la notícia a Twitter. Comentaris com “al final haurem de fer una campanya contra les microgilipollades” o “estic que no dormo amb aquest problema, solucioneu-ho ja si us plau”. És clar que el poder i TV3 van per una banda, i la gent per un altra.

Moltes persones afirmen haver establert una relació de confiança amb el comerciant pakistanès, fins al punt que 'paki' s'utilitza com un apel·latiu afectuós. Tampoc entenen la polèmica de dir 'xino' al 'xino'. Màxim quan la majoria d'aquests comerços es diuen a si mateixos 'Bazar xinès'.

Campanya en castellà

L'única cosa que grinyola a la reportera de TV3 és que la campanya, impulsada per dos estudiants, sigui en castellà. "Aquests cartells es poden baixar en català i castellà, però l'instagram és en castellà", s'escandalitza la periodista. L'estudiant respon que l'escola és internacional i se solen relacionar en castellà, però quan es va viralitzar ho van fer en català.

"Per tant ho veieu també com una oportunitat perquè tots ells aprenguin millor el català", postil·la la reportera. Molts se sorprenen de la preocupació de la consellera pel microracisme i no pel fet que aquests comerços utilitzin sempre el castellà. O per les condicions d higiene o els horaris d aquestes botigues.

 

➡️ Política

Més notícies: