Indepes organitzen una campanya en contra de Cacaolat
Boicotegen a les xarxes a l'empresa catalana per etiquetar els seus productes en espanyol: 'la idea és fer-los impossibles la comunicació digital'
El grup Damm – que el 2021 va comprar la marca Cacaolat – s'enfronta a un inesperat problema. L'independentisme virtual s'ha posat d'acord per boicotejar la seva coneguda marca de batuts. Ho fan després que l'empresa comencés a etiquetar i publicitar els productes en espanyol.
Etiquetatge en català
És una de les protestes més habituals del nacionalisme: la manca d'etiquetatge en català. Els casos de denúncies i retrets a empreses que anuncien els seus productes en espanyol han estat comuns. De vegades, s'han arribat a presentar fins i tot denúncies a l'empara de la llei catalana de política lingüística.
Aquesta llei indica que és obligatori retolar almenys en català. En cas de presentar-se una denúncia, l'Agència Catalana de Consum procedeix a una actuació, que gairebé sempre consisteix a recordar al comerç la llei. En cas que l'empresa no rectifiqui es procedeix a una sanció.
Nou boicot a una companyia catalana
En qualsevol cas, aquesta vegada la història no tracta sobre denúncies a l'Agència Catalana de Consum. Però sí que es tracta d'una història recurrent a Catalunya i que sol tenir empreses catalanes com a protagonistes. Usuaris de xarxes socials i d'ideologia independentista han posat en marxa un boicot a la mítica marca Cacaolat per etiquetar els seus productes en espanyol. Fa poc es va viure un cas idèntic amb la també mítica marca catalana Espinaler.
La marca, que des de fa tres anys és propietat del Grup Damm, fa diverses setmanes que està assenyalada per fer la seva publicitat en espanyol. Això ha desfermat les ires de part de l'ecosistema 'indepe' a les xarxes, que van trucar a un boicot a la companyia amb seu a Santa Coloma. Els usuaris van denunciar que Cacaolat va censurar els comentaris fets a Instagram i van avisar que traslladarien les seves protestes a X.
“Estigueu a punt”, avisaven. “La idea és fer-los impossible la comunicació digital, pots emprenyar-los també a Tiktok si vols”. Alguns comentaven que s'havien posat fins i tot en contacte amb l'empresa per demanar explicacions.
Un repàs als darrers missatges de la companyia a X mostren que, efectivament, “la idea és fer-los impossible la comunicació digital”. Alguns dels últims anuncis publicitaris de la marca arriben als centenars de respostes. L'absoluta majoria són de consumidors independentistes irats que esperen a l'últim missatge que publiqui l'empresa.
Totes les respostes van a la mateixa línia. “En català o no entreu a casa meva”, “Em passo a Laccao”, “No us deixarem en pau”, “En català o celebrarem quan tanqueu”, “Botiflers de merda”. Aquest és el to general d'un boicot que encara dura. Igual que va passar amb Espinaler, de moment Cacaolat guarda silenci.
Més notícies: