
El Gobierno de Pedro Sánchez felicita el Nadal 'a la comunitat cristiana': multitud de crítiques
Els usuaris disparen amb ironia: «Ofeneu fins i tot els que som ateus»
La felicitació nadalenca del Gobierno de Pedro Sánchez ha generat una forta polèmica a les xarxes socials pel llenguatge utilitzat. Un missatge difós des del Ministeri de la Presidència, presidit per Félix Bolaños, ha acumulat milions de visualitzacions i milers de comentaris en tot just unes hores. El focus de la controvèrsia s'ha situat en l'expressió emprada per referir-se al Nadal.
El text felicitava “a la comunidad cristiana” amb motiu del naixement de Jesús. El missatge apel·lava a desitjos de pau, alegria i benestar en un to marcadament institucional. Tanmateix, lluny de passar desapercebut, es va convertir ràpidament en viral:
La crítica principal gira entorn de la consideració del cristianisme com una simple “comunidad” dins d'Espanya. Molts usuaris interpreten aquesta formulació com una minimització d'una tradició majoritària. Al seu parer, el Gobierno tracta el Nadal com si fos una celebració d'una minoria religiosa.

Un debat identitari que desborda les xarxes socials
Les reaccions no van trigar a multiplicar-se i procedeixen de perfils ideològicament molt diversos. Alguns missatges retreuen a l'Executiu una desconnexió cultural evident amb la realitat social del país. “Com que la comunidad cristiana? Espanya és cristiana”, escrivia un usuari indignat.
Altres comentaris, fins i tot des de posicions no creients, van criticar l'enfocament del missatge. “Soc atea, però aquest tuit no pot ser més ridícul”, assenyalava una usuària, subratllant que el Nadal és una celebració compartida per la immensa majoria del país. La crítica no se centra tant en la fe com en el llenguatge institucional utilitzat.
La ironia també va ser protagonista en moltes respostes. Alguns van comparar la felicitació amb situacions absurdes, com felicitar “a la comunidad española en España” pel Dia de la Constitució. D'altres van fer broma amb el fet que el missatge del Gobierno acabaria empenyent-los de tornada a missa.

El xoc entre laïcisme institucional i tradició social
L'episodi ha reobert el debat sobre com el Gobierno aborda les tradicions culturals d'arrel religiosa. Per a molts usuaris, l'intent d'adoptar un llenguatge neutral ha acabat produint l'efecte contrari. La percepció dominant és que s'ha forçat una correcció política innecessària i, sobretot, falsa.
Espanya manté una forta empremta cultural cristiana, fins i tot entre aquells que no practiquen la religió. Noms, festes, calendari laboral i costums socials continuen profundament lligats a aquesta tradició. De fet, un altre usuari recordava que “María” i “José” són els noms més comuns a Espanya.
Més notícies: