Fotomuntatge de les cares de la consellera d'Educació Anna Simó i el president del Govern Pere Aragonès
POLÍTICA

El Govern envia una carta a les famílies després del PISA i assumeix tres errors

Anna Simó, consellera d'Educació, ha enviat una carta adreçada a les famílies després dels mals resultats de l'informe PISA

El Govern ha pres la iniciativa després de veure els pèssims resultats de les darreres proves a l'alumnat. La setmana passada es publicaven els resultats del darrer informe PISA.

Uns que acabaven situant Catalunya com la comunitat autònoma amb menys nivell de tot Espanya. La prova feia evident que la situació havia canviat completament des del 2015, quan es col·locaven per sobre de la mitjana estatal i fins i tot internacional.

El Govern assumeix errors després dels mals resultats del PISA

Per aquest motiu, Anna Simó, consellera d'Educació, ha enviat aquest dijous, 14 de desembre, una carta en què es dirigia especialment a les famílies dels alumnes catalans.

Ha estat uns dies després que veiessin a la llum els mals resultats de l'informe PISA, que situaven Catalunya com la comunitat autònoma més baixa en les competències bàsiques examinades. Aquestes són matemàtiques, ciències i comprensió lectora, tant en català com en castellà.

"Ens dirigim a vosaltres en aquests moments de debat sobre la devallada d'indicadors de resultats educatius, especialment després de la pandèmia, que s'han fet públics darrerament", començava la carta la consellera d'Educació.

Segons Anna Simó, els resultats de l'últim informe "van més enllà de l'àmbit educatiu i tenen repercussions socials". Motiu pel qual ha afirmat que "atendran com cal la diversitat i reforçaran les competències que ha d'assolir tot l'alumnat".

Pel que fa a les mesures que es posaran en marxa, la consellera ha declarat que “ja hem començat a impulsar les reformes necessàries i reforçarem, en especial, els aprenentatges en lectura, matemàtiques i llengües”.

Anna Simó també ha recalcat que el suport de les famílies als docents és clau. "Són professionals que necessiten la confiança i la implicació de les famílies, el vostre suport", explicitava a la carta.

Una implicació de les famílies que passaria per acompanyar els alumnes a fer una gestió responsable de les pantalles i a dedicar temps al dia a l'estudi i a la lectura, sense deixar-ho únicament a les mans del centre escolar. "Compto amb vosaltres per fer pinya a favor d'una educació de nivell per als nostres fills i filles", ha conclòs la consellera.

Acusen el Govern de "manca d'autocrítica"

La resposta d'Associacions Federades de Famílies d'Alumnes de Catalunya (aFFaC) no s'ha fet esperar. La plataforma ha atacat directament el Govern, acusant-lo de "manca d'autocrítica i estratègia" després de la carta enviada avui per la consellera Simó.

Assenyalen que Educació està demanant "confiança cega" a les famílies, però sense oferir cap mesura concreta per posar remei al baix nivell dels alumnes catalans que ha deixat entreveure l'informe.

A més, consideren que les declaracions de la consellera dimarts passat, un dia després de conèixer-se les dades de l'informe PISA, van ser "ambigües" i "contradictòries". Cosa que, segons afirmen, fa evident que Educació "continua sense tenir un pla que pugui desplegar amb mesures concretes".