Un jugador del Girona FC celebra un gol amb els braços oberts i cridant
POLÍTICA

Un col·lectiu antiisraelià acusa el Girona de 'complicitat' amb el 'genocidi' a Gaza

Ho fan fent referència a la coneguda marca de roba esportiva que patrocina la vestimenta de l'entitat esportiva

Dimecres passat, un col·lectiu antiisraelià va acusar el Girona FC de recolzar el 'genocidi israelià'. Es tracta del Col·lectiu Intifada, una associació de 'solidaritat amb Palestina des dels Països Catalans'. El motiu per acusar-los té a veure amb la vestimenta dels jugadors.

El Girona FC: el seu èxit i l'Orient Mitjà

El club de futbol vesteix la roba de la marca Puma. Marca que, juntament amb altres de tan conegudes com HP i Carrefour, és al punt de mira del boicot a Israel. En el cas de la multinacional tèxtil, passa que és el principal sponsor de l'Associació de Futbol Israelià.

El Girona, doncs, vesteix Puma, però això és gairebé el menys important en comparació a l'èxit del club durant aquesta temporada. Per primera vegada, el Girona és líder a LaLiga i això és degut a la seva filosofia de joc, inspirada en el Manchester City. La raó que ho explica és simple: tots dos clubs tenen el mateix propietari.

Des de l'any 2017, el club està participat en un 44,3% pel City Football Group , amb un altre 44,3% propietat del germà de Pep Guardiola. I el cas és que, el City Football Group, és propietat dels Emirats Àrabs.

D'aquesta manera, entre cessions del Manchester City i inversions del fons àrab, el Girona ha despuntat al panorama futbolístic. El que l'ha portat a atreure patrocinadors com Puma i, per extensió, el Col·lectiu Intifada.

'Però què passa amb els drets humans?'

Aquest era el missatge que publicaven dimarts passat:

'Silenci és complicitat', deien en el seu missatge. El boicot que demanen cap a Puma s'inscriu dins un moviment més ampli de BDS. Aquesta és una forma de protesta no violenta que, entre altres àmbits, es concreta en boicots econòmics.

Amb aquesta campanya, pretenen que Puma deixi de patrocinar el futbol israelià, com ja van aconseguir amb l'anterior patrocinador: Adidas. Després d'una campanya internacional de recollida de signatures, Adidas va deixar de patrocinar l'esport hebreu. Caldrà veure si, en aquesta ocasió, ho aconsegueixen o si els diners àrabs que hi ha al darrere són més forts.

➡️ Política

Més notícies: