La Fundació Bofill culpa a la 'desigualtat' del fracàs escolar a Catalunya
El gran lobby educatiu català no se surt del seu guió: fan falta més recursos i més finançament
Una de les característiques del relat progressista és que tot es redueix a les condicions socioeconòmiques. La inseguretat n'és un exemple recent: des de l'esquerra, insisteixen que l'augment de la inseguretat està lligat a les males condicions de vida. Aquest comodí és molt valuós per al progressisme perquè li permet assenyalar sempre el mateix factor.
I a més a més de la inseguretat, l'altre gran exemple és l'educació, que és un tema de gran actualitat a Catalunya. Després del sonor fracàs en els darrers informes educatius, les veus progressistes tornen a posar l'accent al finançament i als recursos. El darrer exemple ens ho ha donat la Fundació Bofill, uns dels lobbies responsables del fracàs educatiu.
En una intervenció a TV3, el cap de projecte de la Fundació Bofill, Miquel Àngel Alegre, ha repetit aquest guió. Segons ha explicat, la causa fonamental del fracàs educatiu són les cada vegada més grans “desigualtats socials”.
I davant la pregunta de si la “metodologia” també és un altre factor explicatiu, Miquel Àngel Alegre ha dit que ell és “escèptic”. "Clarament, es veu una relació molt forta entre com cauen els resultats i com creixen les desigualtats educatives i com es fa més complexa la realitat de l'alumnat", ha conclòs Alegre:
Més diners, més recursos
Davant els darrers informes educatius, és evident que la Fundació Bofill s'ha replegat al seu discurs. I en el seu anuari de l'any 2024 - un “antídot contra les visions catastrofistes”, diuen - tornen a posar tota la responsabilitat en els recursos. D'aquesta manera demanen més hores per als alumnes amb baix rendiment, 600 tutors d'acollida més i 5.000 professors nous.
I davant la realitat que el Departament d'Educació ha augmentat un 37% els recursos durant els darrers anys, la Fundació Bofill diu que aquest augment no s'ha donat de manera “equitativa”. Aquestes explicacions no han agradat gens a la nova veu crítica amb el sistema educatiu, Damià Bardera. I a través de xarxes socials, Bardera ha criticat les darreres ocurrències de Bofill. "Sou una vergonya, sou part del problema", ha dit:
I entre la resta d'usuaris tampoc no hi ha hagut una bona acollida a aquestes declaracions de la Fundació Bofill. Són diversos els docents que diuen que part de la solució passa per bandejar la Fundació del sistema educatiu català.
Més notícies: