La dada que confirma que el 'fenomen Sílvia Orriols' ja és una realitat
Gran part de la política catalana estava pendent de la decisió de l'alcaldessa de Ripoll i líder d'Aliança Catalana
Sílvia Orriols ha confirmat aquest diumenge que concorrerà a les eleccions catalanes del proper 12 de maig. Ara, la líder d'Aliança Catalana haurà d'aconseguir les firmes necessàries per obtenir els avals per poder-se presentar, ja que serà la primera vegada que la seva formació intenti fer el salt al Parlament de Catalunya.
A l'espera de conèixer-se si finalment les seves paperetes podran estar a les meses electorals catalanes el 12 de maig que ve, el que ha evidenciat el seu anunci és que el 'fenomen Sílvia Orriols' existeix. Mai abans la precandidatura d'una alcaldessa d'una localitat de 10.000 habitants havia generat tanta expectació.
Els últims mesos ja havia quedat clar que, en cas de decidir presentar-se, l'alcaldessa de Ripoll es convertiria en un actor polític a tenir molt en compte a les eleccions. Tot i això, la líder d'Aliança Catalana ha confirmat en tan sols 12 hores que el 'fenomen Sílvia Orriols' és una realitat.
D'una banda, la majoria de mitjans de comunicació es van fer ressò del seu anunci. Els mateixos mitjans que han intentat silenciar-la (i fins i tot atacar-la) durant l'últim any, ara rendeixen a l'evidència: si hi ha un partit extraparlamentari que té opcions d'obtenir representació a partir del 12 de maig, aquest és Aliança Catalana.
També actors polítics destacats no es van poder contenir a l'hora de parlar de Sílvia Orriols. Un d'ells va ser Carlos Carrizosa, que previsiblement liderarà la llista de Ciutadans a les eleccions al Parlament. "Li surt una competidora ultra i sense complexos a Puigdemont i companyia. Eramos pocos y parió la abuela", va escriure la cara visible de la formació liberal a Catalunya.
Un altre que es va pronunciar va ser Jordi Graupera, que amb el seu artefacte Alhora (creat amb l'eurodiputada de Junts, Clara Ponsatí) també vol fer el salt el Parlament en el seu debut electoral. L'excandidat de Primàries a les eleccions municipals de Barcelona el 2019 va publicar un llarg missatge confrontant idees amb Sílvia Orriols.
Tot i això, més enllà de les reaccions mediàtiques i polítiques, hi ha una dada que confirma el 'fenomen Sílvia Orriols'. L'alcaldessa de Ripoll va publicar un vídeo anunciant les seves intencions el diumenge a les 19.30 h. Avui dilluns, a les 8.00h (és a dir, només 12 hores després), el vídeo en qüestió acumulava 460.000 reproduccions (i pujant). Perquè es facin una idea, el TeleNotícies Vespre de TV3 de diumenge passat va tenir una audiència de 386.000 espectadors.
Alguns van criticar el vídeo d'Orriols. El publicista Lluís Carrasco, per exemple, ha dit que era "molt poc adequat" per una qüestió de "filmació, enquadrament o vestuari". Ella, però, va respondre que el cost del vídeo va ser de zero euros. Per tant, estem parlant d'un espot electoral que, amb zero euros invertits, ha arribat a gairebé mig milió de persones. El 'fenomen Orriols' existeix i la líder d'Aliança Catalana només ha trigat 12 hores a confirmar-ho.
Més notícies: