
Albiol esclata contra TV3 per defensar okupes d’un edifici conflictiu a Badalona
La notícia mostra diversos dels okupes, però no compta amb la versió de l'Ajuntament ni dels veïns
L'Ajuntament de Badalona fa mesos que lluita per desallotjar un edifici conflictiu amb 400 okupes a dins. L'edifici de l'antic institut B9 s'ha convertit en un focus d'incivisme i delinqüència que fa la vida impossible als veïns. Recentment hi ha hagut un brot de tuberculosi i un apunyalament mortal.
Els informatius de TV3 han emès una peça informativa sobre aquest cas d'ocupació. L'alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol, ha esclatat contra la televisió pública i no és per menys. Tracten els okupes de vulnerables, i en canvi no mostren la versió de l'Ajuntament ni tan sols la dels veïns afectats.

TV3 afirma que l'Ajuntament de Badalona "vol desallotjar" la nau on viuen "400 persones migrants". Segons la cadena, "les persones que viuen allà no ho fan per elecció sinó perquè no tenen cap altra opció". El reportatge dona veu a dos ocupants il·legals de l'edifici, que es mostren "frustrats" davant l'ordre de desallotjament.
Xavier Garcia Albiol esclata contra TV3
La peça informativa mostra els okupes com a persones vulnerables que malviuen a causa de la crisi de l'habitatge. I l'Ajuntament de Badalona com un ens malvat que vol fer fora persones que no tenen un sostre on viure.
Xavier Garcia Albiol ha esclatat amb un tuit on acusa la cadena pública de manipular. "Jo entenc que TV3 no demani la versió del Govern municipal perquè per a ells nosaltres som els fatxes del PP. Però igual haurien hagut de preguntar també als veïns de la zona o al Departament d'Interior de la Generalitat. Veurien que les drogues, la prostitució, l'extorsió i la delinqüència són el dia a dia d'aquest espai", ha sentenciat l'alcalde.
Albiol lamenta que per a TV3 "el desallotjament és un desnonament de l'Ajuntament, i dos dels ocupants que semblen bona gent expliquen que no tenen on anar".
Efectivament, l'elecció dels dos testimonis sembla orientada a donar una imatge que els 400 okupes són bona gent i sense un lloc on anar. La realitat és que a dins hi conviuen també delinqüents que han convertit la zona en un polvorí. TV3 ha tornat a demostrar per què ha perdut tant de prestigi i per què cada cop més catalans comencen a qüestionar el seu tancament.
Més notícies: