El conseller de Recerca i Universitats, Joaquim Nadal, intervé a l'acte previ a la col·locació de la primera pedra del complex de recerca del Mercat del Peix, el 12 de gener del 2023, a Barcelona
OPINIÓ

L'última batalla del procés

Com que la independència és impossible, ara maregen la perdiu amb l'Acord de Claredat, Rodalies i el trasllat de la Seu
Imatge del Blog de Xavier Rius La Punteta

Com construir una mentida?

Bé, repetint-la.

Aprofitant el caos de l'última setmana, en efecte, Esquerra ha tornat a la càrrega amb Rodalies.

És, en certa manera, l'última batalla en el procés.

Com que la independència és impossible, ara maregen la perdiu amb l'Acord de Claredat, Rodalies i el traspàs de lideratges.

Substituts. Premis de Consolació.

Rodalies és probablement el més greu perquè el procés va començar precisament amb la demanda d'un bon servei.

[IMAGE]{6694}[IMAGE]

Aquella gran manifestació del 2007 amb el lema “Som una nació i diem prou! ”.

Així que, ja veieu, setze anys després hem tornat a la línia de sortida.

Les alforges no eren necessàries per a aquest viatge.

Per descomptat, jo, que sóc usuari de Rodalies, no sortiré en defensa de Renfe.

Els trens que acabaven  a Martorell ara sempre ho fan a Castellbisbal.

No em queixo perquè hi ha obres per millorar el servei.

Però almenys podrien canviar el petit rètol que porten els trens i posar que: “Catellbisbal” en lloc de “Martorell”.

Un dia fins i tot se'm va ocórrer suggerir-ho als del gabinet de premsa de Renfe a Catalunya.

Em van dir que era cosa d'Adif.

Ni tan sols em va passar pel cap insistir o trucar a Adif més. Portem mesos així.

[IMAGE]{6706}[IMAGE]

Però no deixa de ser curiós que el president de la Generalitat, Pere Aragonès, demani ara una “aliança de país” per al traspàs.

A l'Ara, el diari no oficial d'Esquerra, han publicat un article sobre el tema aquest diumenge.

I, perquè quedi molt clar, també han fet un resum a cinc columnes a les pàgines d'informació. Semblava La Humanitat.

Però és un exemple clàssic de com construir una postveritat, és a dir, una mentida.

Perquè la transferència ja es va fer el 2010

Amb ERC al Govern!

Aragonès no pot al·legar ignorància perquè va entrar al Parlament com a diputat el 2006.

Ja em va sorprendre que la portaveu del Govern, Patrícia Plaja, en la seva roda de premsa del 14 de març, digués que “no s'ha fet efectiva”.

No era cert.

[IMAGE]{6664}[IMAGE]

El Govern central el va aprovar el 5 de gener de 2010.

“El Govern ha aprovat avui l'acord signat per la Comissió Mixta de Transferències i Administració Estat-Generalitat que dóna llum verda al traspàs del servei de rodalies de Renfe a la Generalitat”, recull el comunicat oficial llegit en el seu moment.

“La Generalitat gestionarà el servei, decidirà les freqüències, tarifes i horaris de pas, fixarà nivells objectius de qualitat, i inspeccionarà el servei”, afegia.

És cert que l'oposició sempre va dir que es tractava d'un mal traspàs.

Recordo el convergent Josep Rull, que estava sobre el tema a CiU, dient que era un traspàs “sense estacions, sense vies i sense trens”.

Però si en realitat era tan dolent, per què van contractar el mateix conseller que l'actual conseller universitari?

Em refereixo a l'aleshores socialista Quim Nadal, ara cap de Recerca i Universitats.

Per això, s'estan afermant a Rodalies com un clau ardent -tot i que realment es pot millorar el servei- per poder vendre alguna cosa al seu electorat de cara a les eleccions municipals.

Ara ja no és independència. És Rodalies. Com ha acabat Esquerra.