
Ningú no esperava el que ha dit Flick sobre Marc Bernal, la sorpresa al Barça és total
Marc Bernal gairebé només ha jugat mitja hora en el que portem de temporada i Flick se'n pronuncia sobre això
Marc Bernal s'intuïa com un futbolista transcendental per al projecte de Hansi Flick al Barça. Tots recordem el seu altíssim nivell a l'inici del passat curs 2024/25 i com, malauradament, una greu lesió de genoll el va deixar completament fora de l'equip culer. Es va perdre pràcticament tota la temporada, però va tenir bons substituts al mig del camp.
Frenkie de Jong va fer un pas endavant -totalment inesperat, per cert- i es va consolidar a l'onze al costat de Pedri. En contraposició, Casadó va fer un pas enrere i Hansi Flick va deixar de confiar en ell, passant a gairebé una mena d'ostracisme en el segon tram de curs. Per això, tot i que el seu lloc estava sent ben cobert, hi havia moltes ganes en el barcelonisme de tornar a veure Marc Bernal.

Marc Bernal, a poc a poc
El jugador de Berga ha estat entrenant amb normalitat ja des de la pretemporada i havia de figurar com un dels actors principals del Barça. Tanmateix, no ha estat així. Marc Bernal no només no ha recuperat el seu lloc a l'onze titular, sinó que gairebé només ha jugat alguns minuts esporàdics
Va entrar al 81', sota una allau d'ovacions i càntics, en el quart partit de LaLiga, en la que va ser també la seva primera convocatòria oficial de l'any. En els dos següents partits no va jugar i després gairebé només va participar uns segons al Carlos Tartiere. Es va tornar a quedar sense minuts en el següent enfrontament, el triomf davant la Real Sociedad, i el vam tornar a veure en escena davant el PSG a la Champions, tot i que només 11 minuts.
I, després d'això, dos partits més sense trepitjar el camp ni un sol mil·lisegon. Sí que va tenir deu minuts més en la contundent victòria del Barça de l'altre dia davant l'Olympiacos. En total, no arriben ni a 32 els minuts que ha jugat Marc Bernal en aquest inici de temporada. I això està sorprenent moltíssim al Barça. Però tot té una explicació.
Flick demana calma amb Marc Bernal
Flick ho va deixar clar en roda de premsa: "Hem de cuidar-lo. No estem convençuts que estigui al cent per cent per jugar aquests partits. Sempre són partits molt durs, i en veure els enfrontaments contra el Sevilla o d'altres, no és el millor moment perquè torni a jugar per la intensitat", va dir.
De fet, ja vam veure l'any passat com va seguir una estratègia similar amb Gavi, que també venia de recuperar-se d'una gravíssima lesió. Va ser al novembre quan va començar a tenir molt més protagonisme. Veurem si amb Marc Bernal passa el mateix.
El que és indubtable és que Flick té moltes esperances posades en Marc Bernal. És per això que no vol arriscar-se a tornar-lo a perdre i, per tant, vol respectar els timmings de la seva recuperació. La gran majoria dels partits del Barça fins ara han estat molt ajustats i no estaven com perquè Marc Bernal s'anés provant.
Més notícies: