
Fuga de milions al FC Barcelona! Joan Laporta no ho pot evitar, el motiu fa por
El Barça perd una milionada cada cop que juga un partit al Lluís Companys
La reobertura del Spotify Camp Nou s'està convertint en un veritable maldecap per a Joan Laporta. Fa pocs dies es preveia que l'equip podria tornar al Camp Nou a finals de mes en jornada de Lliga contra la Real Sociedad. Tampoc podrà ser, la data de tornada a l'estadi queda de nou invalidada, l'Ajuntament de Barcelona ha denegat la llicència de primera ocupació per motius de seguretat.
En conseqüència, l'obtenció de la llicència de primera ocupació, necessària per rebre aficionats, trigarà més del previst. El consistori barceloní ha confirmat que l'estadi no compleix encara els requisits de seguretat necessaris per a la seva reobertura. El Barça ha activat un pla d'emergència i ha decidit utilitzar l'Estadi Olímpic Lluís Companys fins a finals de febrer de 2026.
El Camp Nou seguirà tancat fins nou avís quan es corregeixin les deficiències en temes de seguretat que els tècnics municipals han indicat. La capacitat inicial de 27.000 espectadors queda en suspens fins que es demostri clarament que els accessos, sortides i senyalització compleixen els requisits requerits. Segons els tècnics del consistori, les mancances afecten l'evacuació de l'estadi, l'accessibilitat de vehicles d'emergència i la senyalització de sortides.
Montjuïc, una ruïna per al Barça
Davant d'aquesta tessitura, la directiva del Barça ha indicat que l'Olímpic serà la seu dels dos pròxims partits de l'equip. El pròxim diumenge 28 del present mes contra la Real Sociedad en Lliga i l'1 d'octubre contra el PSG en Champions. La tornada a Montjuïc suposa un maldecap logístic i financer per al club.

Tot i que l'aforament de l'Olímpic amb 50.000 aficionats supera els 27.000 de la fase A del Camp Nou, el lloguer de l'Estadi i les seves adequacions són una ruïna per al Barça. La mitjana que el club paga a l'Ajuntament per jugar a Montjuïc és de mig milió d'euros per partit. El Lluís Companys ha hagut de canviar de nou la gespa per poder acollir els pròxims dos partits del Barça.
L'impacte de l'Olímpic en les finances blaugrana
A banda del lloguer i el cost derivat de mantenir un estadi obert i un altre en obres, el retorn al Camp Nou és clau en el fair play financer. Cal tenir en compte que la venda dels seients VIP, uns 100 milions, no compta encara amb el beneplàcit de l'auditor blaugrana i de la Lliga.
La raó és simple: l'auditor Crowe Spain només ha computat 58 milions ingressats perquè els seients no estan encara operatius. Perquè l'auditor pugui computar el total de l'operació cal que quedin habilitats. Amb aquest ingrés el Barça tornarà a operar sota la norma de l'1:1 i, un cop finalitzada la fase B (45.000 espectadors), podrà jugar els partits de Champions al Camp Nou.
Més notícies: