
Roberto Brasero, meteoròleg: ‘Comença a arribar el front que ens portarà canvis’
La calor inusual d'aquests primers dies d'octubre donarà pas a un front atlàntic, segons l'última previsió de Roberto Brasero
L'inici d'octubre està deixant un ambient que poc té a veure amb la tardor. La calor s'ha instal·lat pràcticament a tot Espanya i aquests dies semblen més un final d'estiu que l'inici d'una nova estació. No és estrany sentir parlar de “veroño” o de “veranillo”, termes que cada any tornen quan les temperatures repunten en ple octubre.
Ahir ja es va notar aquest ascens en molts punts i avui divendres la situació s'estén encara més. La jornada es presenta assolellada a gran part del país, amb màximes que en alguns llocs tornen a superar els 30 °C. Però, encara que la calor persisteixi, la previsió de Roberto Brasero apunta que el cap de setmana portarà canvis al nord peninsular.

Avui els cels es mantindran serens de manera generalitzada. Només s'esperen alguns núvols a les Balears, on fins i tot podria aparèixer algun ruixat aïllat. A Canàries, després dels núvols de dijous, torna el sol amb força.
Les màximes continuen pujant al sud i a l'est. Sevilla i Còrdova arribaran als 35 °C, Cadis rondarà els 33 a zones de l'interior i Múrcia tornarà a registrar 30. Al nord, però, la situació comença a canviar. A Galícia i al Cantàbric les temperatures baixen i apareixen boires denses a Lugo i A Corunya, senyal que un front s'aproxima.
Roberto Brasero preveu demà l'arribada d'un front
Demà el front atlàntic entrarà per Galícia i avançarà cap a l'est. Aquest fenomen anirà deixant pluges a l'àrea cantàbrica, el nord del Sistema Ibèric i el Pirineu, segons Roberto Brasero. No seran precipitacions persistents, ja que el front podria passar ràpidament i a Galícia fins i tot remetre a la tarda.
La cita del meteoròleg Roberto Brasero ho resumeix bé: “I dissabte[les temperatures]continuen pujant pel sud i l'est d'Espanya. Només baixaran a Galícia perquè per allà comença a arribar el front que ens portarà canvis”. A la resta del país seguirà el sol i les màximes continuaran molt altes: Madrid rondarà els 29 °C, Pamplona els 26 °C i Sevilla de nou els 35 °C.

Diumenge serà el dia del contrast. El front podria reactivar-se en arribar al nord-est i provocar ruixats a Catalunya, Balears i part del litoral mediterrani. En zones del Pirineu fins i tot podran anar acompanyats de tempesta.
A més, cal destacar que el vent girarà a nord i això farà baixar les temperatures entre 6 i 7 °C a comunitats com Navarra, La Rioja o Castella i Lleó. En aquestes regions ja es notarà un ambient més tardoral. En canvi, a la resta d'Espanya gairebé no hi haurà canvis i el sol continuarà dominant amb registres propis d'estiu.
Aquest primer cap de setmana d'octubre combina dos escenaris. Al nord, un front portarà pluges i baixada de temperatures diumenge. A la resta del país, la calor i el sol continuaran sent protagonistes, confirmant que el “veroño” encara no s'acomiada.
Més notícies: