La meitat de la imatge mostra un cel assolellat i l’altra meitat una persona caminant sota la pluja amb paraigua, al centre hi ha un mapa d’Espanya i dos signes d’interrogació.
EL TEMPS

Quin temps farà aquest cap de setmana a Espanya? L'AEMET ho acaba de confirmar

L'AEMET actualitza la seva previsió per al primer cap de setmana d'octubre

L'Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) ha confirmat l'arribada d'un front atlàntic. Afectarà sobretot la meitat nord peninsular durant el dissabte. El diumenge serà més tranquil, encara que s'esperen pluges disperses en alguns punts de l'est i del nord.

Un dissabte amb pluges al nord

El dissabte 4 serà un dia marcat per la inestabilitat en algunes zones. Galícia i el Cantàbric seran les zones més afectades. Es preveuen cels molt coberts i precipitacions abundants que podrien arribar amb tempestes a la part oriental del litoral cantàbric.

També hi haurà pluges al nord del sistema Ibèric i a la cara nord del Pirineu. A les zones muntanyoses no es descarta neu feble.

Cotxes circulant per un carrer inundat sota una forta tempesta amb llamps i pluja, il·lustracions de núvols i raigs superposades a la imatge.

En canvi, més enllà del nord d'Espanya, es preveu un dissabte de tranquil·litat. 

Les boires seran protagonistes a les primeres hores del dia. Es formaran sobretot al terç oriental peninsular, a Melilla i als litorals del nord-est i Balears. També s'esperen bromes i bancs de boira al final del dia a zones muntanyoses de la meitat nord.

A Canàries, el dissabte presentarà intervals nuvolosos a les vessants nord de les illes més muntanyoses. A la resta de l'arxipèlag predominaran els cels serens o poc nuvolosos.

Les temperatures baixaran al nord-oest i a l'interior occidental i el descens serà acusat en algunes àrees. Al Mediterrani les màximes pujaran lleugerament. Les mínimes baixaran a la meitat nord i pujaran al sud-oest i a Balears. No es descarten gelades febles al Pirineu.

El vent serà un altre dels protagonistes del dissabte. A Galícia i el Cantàbric s'esperen ratxes intenses a la costa i a les zones de muntanya. A l'Estret i a Alborán predominarà el ponent.

A l'àrea mediterrània oriental, el vent rolarà del sud-oest a component nord. Hi haurà moments d'intensitat a la mar Balear, l'Ampurdà i el baix Ebre. A Canàries es recuperarà l'alís, encara que a zones altes el vent serà variable.

Dona caminant sota la pluja amb un paraigua transparent i edificis de colors de fons

Un diumenge més estable

El diumenge 5 el temps s'estabilitzarà. Hi haurà algunes precipitacions de matinada i al matí a Menorca i Barcelona. També es registraran pluges al nord de Navarra i al País Basc. A la tarda les pluges quedaran restringides a Barcelona i tendiran a desaparèixer al final del dia.

Les temperatures seran similars a les de dissabte. A Andalusia es podran assolir màximes de fins a 32 graus. Així, el cap de setmana tindrà dues cares diferents: un dissabte més inestable i un diumenge més tranquil.

➡️ El Temps

Més notícies: