Imatge de fons de diversos turistes a Palma de Mallorca, amb una imatge en primer pla de Mario Picazo i unes emoticones de pluja i un termòmetre que marca calor
EL TEMPS

Probablement els 40 graus: Mario Picazo encén les alarmes aquest dia a Espanya

El temps inestable i fresc dels últims dies deixarà pas a un ambient plenament estiuenc en molts punts

El temps a Espanya experimentarà canvis importants en els pròxims dies. Tal com ha explicat el conegut meteoròleg Mario Picazo, l'aire fred present a la península està donant lloc a tempestes i ruixats. Una situació d'inestabilitat que afecta especialment el sud-est, el nord-est, les illes Balears i alguns punts del nord.

Mario Picazo ha indicat a eltiempo.es que aquest divendres "encara afectarà zones de l'est peninsular". Això sí, les pluges s'aniran retirant a poc a poc, si bé dissabte encara "afectarà de forma puntual les illes". Tot i això, el pronòstic és molt clar: l'estiu ja vol instal·lar-se al nostre país, amb estabilitat i temperatures altes.

Muntatge amb Mario Picazom unes dones menjant gelat i emojis del temps

Arriba la calor d'estiu a Espanya: l'avís de Mario Picazo

De fet, el panorama començarà a canviar a partir d'aquest mateix cap de setmana. La retirada de l'aire fred donarà pas a l'arribada de l'anticicló, que dominarà el temps en gairebé tot el territori espanyol. Això significa que les pluges disminuiran, donant lloc a cels clars i llargues hores de sol.

Segons Mario Picazo, "serà l'anticicló el que s'encarregarà d'estabilitzar el temps". Un cop instal·lat sobre la península, ens portarà temperatures més suaus que en zones del sud peninsular seran fins i tot caloroses. És més, el canvi més notable i preocupant serà l'ascens considerable de les temperatures.

Ja aquest cap de setmana, en zones com el vall del Guadalquivir s'esperen valors que rondaran els 35 graus. A més, moltes capitals registraran temperatures superiors a 25 graus, anticipant un període de calor intens.

Una platja amb gent i al cercle, Mario PIcazo

Tenim tots els ingredients perquè aquest episodi de calor vagi a més: estabilitat, més insolació i l'arribada d'aire càlid del sud. Tot això afavorirà que la temperatura diürna segueixi pujant fins a assolir xifres elevades durant la pròxima setmana.

En aquestes regions es podrien assolir els 40 graus

Amb tot, l'advertència més forta de Mario Picazo arriba amb el pronòstic per a la setmana que ve. Serà llavors quan el mercuri podria superar els 30 graus en moltes ciutats espanyoles. És més, fins i tot s'acostaran o superaran els 40 graus en algunes àrees de l'oest d'Andalusia.

Per tant, la inestabilitat té les hores comptades a Espanya. Diumenge, per exemple, tan sols tindrem un front debilitat que deixarà algunes precipitacions al nord de Galícia i al Cantàbric. També a l'alt Ebre i els Pirineus, encara que seran de caràcter puntual i menys freqüents que durant els dies previs.

➡️ Previsió Espanya ➡️ El Temps

Més notícies: