El sever càstig de la Seguretat Social per cobrar de manera indeguda una ajuda
La Seguretat Social reclama 40.000 euros a una dona en entendre que va cobrar l'Ingrés Mínim Vital de manera errònia
La Seguretat Social ha reclamat a una dona la devolució de 39.000 euros per haver cobrat de manera indeguda l'Ingrés Mínim Vital (IMV). Aquesta situació ha generat una gran preocupació a l'afectada, que assegura que sempre ha proporcionat la informació correcta durant els quatre anys que ha estat beneficiària d'aquesta ajuda.
La dona, mare soltera de dues nenes petites, va rebre una carta de la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS). S'hi exigeix la devolució dels diners que, segons l'administració, han cobrat de forma "fraudulenta". No obstant això, ella insisteix que tota la informació proporcionada va ser correcta.
El veritable problema, segons l'òrgan estatal, rau en la manca d'un document. Es tractava del certificat d'empadronament del pare de les filles. Era necessari per acreditar el nombre de membres de la unitat de convivència.
El primer any de l'ajuda, l'afectada va rebre 200 euros al mes, però el segon any, aquest import va augmentar a 800 euros. El tercer i quart any, la quantitat mensual es va elevar a 1.000 euros.
Els fets es remunten a l'any 2020. L'afectada va solucionar l'error i assegura que l'administració li va permetre seguir cobrant l'ajuda durant tres anys més. Tot i això, d'un dia per l'altre, va deixar de rebre l'Ingrés Mínim Vital, apunta Infobae.
La carta de l'administració reclama l'import íntegre de tots els mesos percebuts. Entén que la unitat de convivència de l'expedient “no està ben conformada”. Creuen que en presentar la petició havia d'haver inclòs el pare de les nenes.
La dona admet que va fer tot el possible per solucionar l'error. Però té per davant un problema seriós, ja que li exigeixen la devolució de més de 39.000 euros. "Això és un error seu, no meu; i ara em diuen que torni els més de 39.000 euros i no tinc feina", apunta desesperada.
Casos molt freqüents a la Seguretat Social
És habitual que la Seguretat Social faci aquest tipus de reclamacions quan hi ha canvis en la vida personal o econòmica del beneficiari. Tot i això, el cas d'aquesta dona posa de manifest la delicada situació en què es poden trobar moltes persones que depenen d'aquestes ajudes. La manca d'un document o un error administratiu pot tenir conseqüències devastadores.
El cas d'aquesta mare soltera no és aïllat. Moltes persones que reben l'ingrés mínim vital s'enfronten a revisions i reclamacions per part de la Seguretat Social. Aquests processos poden ser llargs i complicats, generant una gran incertesa.
És fonamental que l'administració actuï amb diligència i sensibilitat. Cal assegurar que les persones que realment necessiten aquests ajuts no es vegin perjudicades per errors administratius o manca de documentació.
Més notícies: