Què passarà ara amb Cacaolat, després de ser comprat pel Grup ColaCao?
En les darreres hores s'ha sabut que Cacaolat ha estat parcialment adquirida pel mateix grup que controla ColaCao
Cacaolat, la coneguda marca catalana de batuts lactis, ha estat comprada parcialment per Idilia Foods, el grup valencià propietari de Colacao, Nocilla i Paladín. Les dues marques han fet un comunicat conjunt en què asseguren que l'operació transformarà el panorama del mercat de batuts a Espanya.
Cacaolat, una empresa amb molts anys d'història a Catalunya
L'empresa Cacaolat va ser fundada el 1933 a Barcelona i ha tingut una trajectòria notable al llarg dels anys. Originalment va començar com una empresa familiar.
Després, va passar a mans de Nueva Rumasa, entre el 2007 i el 2011. El 2011 la van comprar Damm i Cobega i, finalment, el 2021 Damm es va fer amb la totalitat de la marca.
Ara, amb l'entrada d'Idilia Foods, la firma torna a tenir dos propietaris. I no és una compra menor, ja que Cacaolat compta amb grans números. El 2023, la companyia va facturar 82 milions d'euros amb un increment del 12,8% més respecte de l'any anterior.
L'operació i les implicacions
Idilia Foods adquirirà la meitat de Cacaolat, convertint el grup en el major productor de batuts lactis del país. Tot i això, Cacaolat ha assegurat que mantindrà la seva forma independent d'operar.
Com ja hem dit, fins ara el grup Damm era l'únic propietari de la marca. En aquest sentit, ha assegurat que l'aliança té l'objectiu d'accelerar el creixement de la firma, tant a nivell nacional com internacional.
Tot i això, l'operació ara està subjecta a l'aprovació de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència. De moment, no s'esperen canvis immediats en la direcció de Cacaolat i Josep Barben, actual director general, continuarà en el seu càrrec.
La producció de la marca també continuarà sent a Santa Coloma de Gramenet. D'aquesta manera, queda garantida la continuïtat i la qualitat que distingeixen l'empresa catalana.
El futur de Cacaolat
L'adquisició de Cacaolat busca potenciar encara més la presència de la marca al mercat espanyol. Tots dos grups han afirmat que aquesta aliança permetrà a la marca continuar innovant i expandint-se, sense perdre la seva identitat i la seva qualitat.
En definitiva, parlem d'una nova etapa per a la firma catalana. Amb el suport d'aquests dos grans grups, Cacaolat es pot enfrontar amb més força als reptes futurs.
Més notícies: