Dona estressada davant d'un ordinador amb logotips de bancs.
ECONOMIA

Banco Santander, CaixaBank i BBVA alerten: la doble estafa que apunta als seus clients

Els coneguts bancs revelen quina és la millor manera de protegir-se de les noves estafes que usen els delinqüents

En els darrers mesos, una nova estafa ha posat en alerta els principals bancs d'Espanya: Banco Santander, Banco CaixaBank i Banco BBVA. Aquests han advertit els seus clients sobre un augment significatiu en els intents de frau, que busquen enganyar els usuaris per obtenir la seva informació personal i financera.

Les estafes relacionades amb bancs no són un fenomen nou. Des de fa anys, els estafadors han perfeccionat les tàctiques per fer que els seus fraus semblin legítims. Utilitzen mètodes cada cop més sofisticats per accedir als comptes bancaris de les persones, fent que cada vegada sigui més difícil detectar aquests enganys a primera vista.

Un home parlant per telèfon amb logotips de bancs espanyols superposats, incloent-hi CaixaBank, BBVA i Santander.

Smishing i phishing: noves estafes

Banco Santander, Banco CaixaBank i Banco BBVA han informat sobre l'augment de smishing i phishing. Al smishing, els estafadors envien missatges de text que semblen provenir de fonts fiables, com els propis bancs. Aquests missatges solen incloure enllaços a llocs web fraudulents dissenyats per recollir informació personal i financera.

El phishing, d'altra banda, implica correus electrònics que imiten les comunicacions oficials dels bancs. Aquests correus sol·liciten informació confidencial com a contrasenyes o números de compte. Els bancs aconsellen no fer clic a enllaços sospitosos i verificar sempre l'autenticitat de qualsevol comunicació abans de proporcionar dades personals.

Parella de gent gran revisant documents amb els logotips de BBVA i Santander superposats.

Consells per protegir-se

Banco Santander, Banco CaixaBank i Banco BBVA han lliurat algunes recomanacions per protegir-se contra aquestes estafes, és fonamental seguir algunes recomanacions bàsiques.

  • Mai tornar trucades de números desconeguts, especialment aquells amb prefixos internacionals.

  • Verificar sempre la identitat del remitent abans de proporcionar qualsevol informació personal o financera, ja sigui a través de trucades, missatges de text o correus electrònics.

  • Instal·lar i mantenir actualitzats els programes de seguretat a tots els dispositius és un altre pas essencial.

  • Mantenir-se informat de les tàctiques de frau més recents pot ajudar a identificar i evitar intents d'estafa.

La sofisticació creixent dels estafadors fa que la precaució i la informació siguin les millors eines de defensa. Banco Santander, Banco CaixaBank i Banco BBVA continuaran alertant els seus clients sobre noves amenaces i oferint consells per mantenir les seves finances segures. La cooperació entre bancs i usuaris és fonamental per prevenir el frau i protegir la informació personal i financera de tothom.

➡️ Bancs ➡️ Economia

Més notícies: