CONSUM

El truc de Mercadona perquè no et puguis resistir a comprar als seus supermercats

Mercadona sap com fer que els seus productes puguin cridar l'atenció dels clients que van a les botigues

Fer la compra és una activitat que tots fem diverses vegades al mes. Amb una àmplia varietat de supermercats disponibles, escollir on omplir el rebost i adquirir productes frescos pot ser una decisió important. Entre les opcions més populars es troba Mercadona, una cadena de supermercats que ha aconseguit destacar a nombroses ciutats d'Espanya.

Mercadona ha aconseguit convertir-se en un dels establiments més reconeguts gràcies a la qualitat i varietat del seu assortiment que té molts adeptes. Un altre aspecte que també influeix és la disposició estratègica dels productes dins de les botigues. Aquesta organització no és casualitat, sinó el resultat d'estudis detallats sobre el comportament del consumidor.

Per què la fruita és el primer que veiem a Mercadona?

En entrar en un supermercat Mercadona, el primer que veuen els clients són les fruites i verdures. Segons l'agència Niwson Neuromarketing, aquesta disposició no és accidental. Els productes frescos transmeten una sensació de frescor i qualitat, cosa que genera una impressió positiva en els clients des del primer moment.

Persones comprant fruites i verdures a un supermercat.

Una altra tàctica que Mercadona utilitza per millorar l'experiència del client és la ubicació dels productes de primera necessitat, com ara la llet i el pa, al final del supermercat. Aquesta disposició obliga els consumidors a recórrer tot l'establiment i augmenta la probabilitat que comprin altres productes que no tenien planejat adquirir inicialment.

Aquesta tècnica és molt comuna i es basa en el principi de maximitzar l'exposició del client a la major quantitat de productes possible. L'ús d'aromes també juga un paper crucial a l'estratègia de Mercadona.

L'olor de pa acabat de fer o de pernil acabat de tallar pot ser irresistible i sol incitar els clients a comprar aquests productes. Aquest tipus dʻestímul sensorial és una tècnica efectiva per augmentar les vendes de certs articles.

Més estratègies que segueix Mercadona

Seguint amb aquestes estratègies, Mercadona col·loca certs productes a les caixes registradores per fomentar les compres per impuls. Articles com xiclets, llaminadures i piles estan estratègicament ubicats en aquesta àrea, on els clients solen esperar per pagar. Aquesta tàctica aprofita el temps d'espera per incentivar la compra de productes addicionals que els consumidors poden no haver considerat inicialment.

Dona amb guants de plàstic triant productes a la secció de fleca d'un supermercat.

La disposició dels productes als passadissos també està acuradament planificada. Els articles dirigits per a nens estan a una alçada més baixa, facilitant que els petits els vegin i els comprin. D'altra banda, els productes destinats als adults es troben a una alçada més gran, optimitzant la visibilitat i l'accessibilitat per a aquest grup de consumidors.

Res no es deixa a l'atzar quan el que es busca és que els clients s'animin a adquirir més productes. En aquest sentit, Mercadona ho sap fer molt bé. A això també hi ajuden les constants novetats que fan que els clients vegin nous reclams que els generen, almenys, curiositat de provar-ho.

➡️ Supermercats ➡️ Consum

Més notícies: