Sorpresa a Mercadona: el significat de la caixa blava i vermella de la peixateria
Els clients poden diferenciar la procedència del tipus de peix que compren gràcies a una nova tècnica
Mercadona pot agradar o no, però la veritat és que és un supermercat en contínua evolució. Sempre intenta adaptar-se als nous temps i necessitats dels clients. Un exemple és la gamma àmplia de productes sense gluten i sense lactosa que ofereix.
Ara bé, hi ha altres detalls que molts consumidors desconeixen i que en poden ser de gran ús. Es tracta de les capses de colors que es poden veure a les seves peixateries. Molts pensaran que aquest és un detall sense important, potser fins i tot una qüestió estètica.
Però res més lluny de la realitat. Mercadona s'ha encarregat de categoritzar el color de les caixes per diferenciar la procedència del peix. Tal com explica la creadora de contingut a TikTok coneguda com a Esperança Healthy Life, les caixes blaves es destinen al peix d'aqüicultura.
La importància de l'etiquetatge a Mercadona
Aquest peix, independentment del supermercat on es vengui, prové dels mateixos proveïdors. D'altra banda, les caixes verdes identifiquen el peix salvatge, capturat a llotges, generalment les més properes a cada supermercat.
Aquesta categoria pot variar segons la ubicació geogràfica de l'establiment. A les localitats costaneres, per exemple, l'oferta de peix en caixes verdes sol ser més gran. Atès l'accés més proper a llotges locals i una demanda més gran per part dels clients.
A les peixateries de Mercadona, l'etiquetatge i el sistema de colors ofereixen als consumidors informació detallada sobre la procedència i les característiques. Aquest sistema no sols compleix la normativa vigent, sinó que facilita al client la identificació ràpida de l'origen del peix. Més enllà d'aquesta tècnica, les normatives europees demanen que tot el peix que es ven a les peixateries ha de portar una etiqueta informativa.
Mercadona s'ajusta a allò que demana Europa
Aquesta etiqueta inclou dades com ara el nom comercial del peix, el mètode de producció, la zona de captura o cria. També sobre el tractament rebut (sense vísceres o descongelat). El requisit busca garantir la transparència i ajudar els consumidors a prendre decisions informades.
Mercadona, en particular, ha implementat a més un sistema addicional per simplificar aquesta identificació. L'ús de colors a les caixes on s'exhibeix el peix és un detall que molts ja no els passarà desapercebut. Tot i que és menys formal que l'etiqueta, és pràctic per als compradors.
Més notícies: