L'OCU no menteix: aquests 3 supermercats catalans són els més ben valorats a Espanya
Els factors que influeixen en la satisfacció del consumidor més enllà del preu i la qualitat dels productes
Quan es tracta de fer la compra, l'elecció del supermercat pot marcar la diferència en l'experiència del client. Des de la qualitat dels productes fins a la proximitat a la llar, hi ha molts factors que influeixen a la decisió. L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha dut a terme enquestes per descobrir quins són els supermercats que satisfan els consumidors a Espanya.
Factors a tenir en compte
Els resultats de l'OCU reflecteixen que, més enllà dels preus competitius, altres aspectes tenen un paper fonamental en l'elecció d'un supermercat. Segons les enquestes, un 33% dels enquestats escullen la seva botiga per la proximitat a casa seva o a la seva feina.
Un 20% valora els bons preus i la qualitat dels productes, mentre que un 15% es decanta per la varietat i les marques disponibles. Aquestes dades indiquen que els consumidors busquen una experiència integral que combini conveniència, qualitat i preu.
Al llistat dels supermercats més ben valorats, destaquen especialment els regionals. Els tres grans triomfadors són Esclat, Bonpreu i BonÀrea. D'altra banda, a la categoria d'hipermercats, Hipercor s'emporta la davantera, encara que també El Supermercat d'El Corte Inglés i Supercor, han aconseguit posicionar-se entre els primers llocs a nivell nacional.
L'OCU ha avaluat diversos factors per determinar aquesta classificació, incloent-hi l'atenció del personal, els temps d'espera a la caixa i la disponibilitat de serveis com l'enviament a domicili. En resum, el compromís amb el client i la qualitat són essencials per obtenir una bona valoració.
Els menys valorats
A l'altre extrem del rànquing, trobem La Plaza de Dia, Condis i Spar, que van ser els menys valorats pels enquestats. Tot i que la seva puntuació no és negativa, aquestes cadenes semblen no complir les expectatives d'una part significativa dels consumidors. Això suggereix que, tot i ser opcions comunes, podrien millorar en àrees clau per oferir una experiència de compra més satisfactòria.
Pel que fa als hàbits de compra, s'observa que l'amplitud d'horaris és molt valorada pels consumidors. Tot i que la majoria prefereix anar de compres al matí, un 13% ho fa en horaris intermedis i un altre 13% a la tarda. Això mostra la importància d'adaptar-se a les necessitats dels clients, cosa que pot marcar la diferència en l'experiència de compra.
L'OCU ha proporcionat un panorama clar sobre els supermercats més valorats a Espanya. Esclat, Bonpreu i BonÀrea lideren el rànquing, però també hi ha espai per a grans cadenes com Hipercor i El Corte Inglés. Al final del dia, els consumidors busquen qualitat, preus competitius i una experiència de compra agradable, cosa que subratlla la importància d'escoltar les seves necessitats.
Més notícies: