Cistella de compres vermella plena de productes en un passadís de supermercat amb un logotip circular blau i blanc a la cantonada dreta.
CONSUM

L'OCU no menteix: aquests 3 supermercats catalans són els més ben valorats a Espanya

Els factors que influeixen en la satisfacció del consumidor més enllà del preu i la qualitat dels productes

Quan es tracta de fer la compra, l'elecció del supermercat pot marcar la diferència en l'experiència del client. Des de la qualitat dels productes fins a la proximitat a la llar, hi ha molts factors que influeixen a la decisió. L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha dut a terme enquestes per descobrir quins són els supermercats que satisfan els consumidors a Espanya.

Factors a tenir en compte

Els resultats de l'OCU reflecteixen que, més enllà dels preus competitius, altres aspectes tenen un paper fonamental en l'elecció d'un supermercat. Segons les enquestes, un 33% dels enquestats escullen la seva botiga per la proximitat a casa seva o a la seva feina.

Un 20% valora els bons preus i la qualitat dels productes, mentre que un 15% es decanta per la varietat i les marques disponibles. Aquestes dades indiquen que els consumidors busquen una experiència integral que combini conveniència, qualitat i preu.

Persones comprant en un supermercat, algunes observant productes als refrigeradors i altres a la secció de peixateria.

Al llistat dels supermercats més ben valorats, destaquen especialment els regionals. Els tres grans triomfadors són Esclat, Bonpreu i BonÀrea. D'altra banda, a la categoria d'hipermercats, Hipercor s'emporta la davantera, encara que també El Supermercat d'El Corte Inglés i Supercor, han aconseguit posicionar-se entre els primers llocs a nivell nacional.

L'OCU ha avaluat diversos factors per determinar aquesta classificació, incloent-hi l'atenció del personal, els temps d'espera a la caixa i la disponibilitat de serveis com l'enviament a domicili. En resum, el compromís amb el client i la qualitat són essencials per obtenir una bona valoració.

Els menys valorats

A l'altre extrem del rànquing, trobem La Plaza de Dia, Condis i Spar, que van ser els menys valorats pels enquestats. Tot i que la seva puntuació no és negativa, aquestes cadenes semblen no complir les expectatives d'una part significativa dels consumidors. Això suggereix que, tot i ser opcions comunes, podrien millorar en àrees clau per oferir una experiència de compra més satisfactòria.

Gràfic que mostra la satisfacció dels usuaris amb els supermercats a una escala de 0 a 100, on ESCLAT lidera amb una puntuació de 84 i LA PLAÇA DE DIA es troba al final amb una puntuació de 69.

Pel que fa als hàbits de compra, s'observa que l'amplitud d'horaris és molt valorada pels consumidors. Tot i que la majoria prefereix anar de compres al matí, un 13% ho fa en horaris intermedis i un altre 13% a la tarda. Això mostra la importància d'adaptar-se a les necessitats dels clients, cosa que pot marcar la diferència en l'experiència de compra.

L'OCU ha proporcionat un panorama clar sobre els supermercats més valorats a Espanya. Esclat, Bonpreu i BonÀrea lideren el rànquing, però també hi ha espai per a grans cadenes com Hipercor i El Corte Inglés. Al final del dia, els consumidors busquen qualitat, preus competitius i una experiència de compra agradable, cosa que subratlla la importància d'escoltar les seves necessitats.

➡️ Consum

Més notícies: