Dona sorpresa en un supermercat amb un carretó de compres ple d'aliments i un signe d'interrogació.
CONSUM

Ni Carrefour, ni Hacendado: la nova marca blanca, molt barata, que arrasa a Espanya

Una cadena sorprèn amb una forta aposta per la marca blanca, llançant més de 300 nous productes aquest any

Quan parlem de marques blanques, pensem automàticament en productes com els d'Hacendado, de Mercadona, o els de Carrefour, que han guanyat popularitat els darrers anys. Aquests aliments, de qualitat i a bon preu, han esdevingut una opció més que atractiva per als consumidors.

Tot i això, hi ha una cadena que ha decidit apostar fort per aquest model, i no és cap de les habituals. De fet, n'ha sorprès molts al sector, ja que el seu enfocament ha estat sempre un altre, centrat principalment en les marques de fabricants.

Imatge exterior del supermercat Family Cash

Una aposta arriscada per la marca blanca

Family Cash, una cadena valenciana que ha estat guanyant terreny al mercat, ha fet un pas endavant en la seva estratègia. Tot i centrar-se en les marques de fabricants, ara aposten decididament per la marca blanca. Aquest any, han llançat més de 300 noves referències d'articles propis, duplicant la seva presència al mercat en comparació de l'any anterior.

Noia bruna samarreta blanca i texans, picada d'ullet i fent el signe d'ok amb les dues mans, sobre fons de supermercat desenfocat

Aquest moviment no és només una resposta a la inflació que afecta moltes llars, sinó també una manera de captar més consumidors. Amb la marca blanca guanyant terreny a moltes cadenes, Family Cash busca augmentar la seva quota de mercat, que ja ha passat de l'1,5% al 3% en el seu assortiment. I encara més, en els pròxims mesos esperen continuar desenvolupant nous articles, especialment en categories com cereals, llegums i begudes vegetals.

Productes més grans, pensant en els negocis

Un altre punt que és clau en la seva expansió és la idea d'oferir aliments en formats més grans. Aquesta estratègia no està pensada només per al consumidor habitual, sinó també per a l'hostaleria. Per exemple, a la categoria de pasta, Family Cash està preparant paquets de 5 quilograms, la qual cosa permetrà als negocis obtenir productes a granel a millor preu.

Imatge de fons d´una botiga Family Cash per dins i una altra imatge en primer pla d´una dona amb gest de sorpresa

Tot i que el focus és a la marca blanca, Family Cash ha deixat clar que no abandonen les marques de fabricant. El seu model comercial aposta per oferir una àmplia gamma de productes a les botigues, que van des dels 2.200 fins als 6.000 metres quadrats. Així, els clients segueixen tenint la llibertat de triar entre productes de segells coneguts i els nous articles de casa.

Family Cash està fent un gir amb una forta aposta per la marca blanca, però sense perdre de vista la diversitat en el seu assortiment. Juntament amb els plans d'expansió, demostra que estan disposats a competir amb les grans marques del sector i oferir noves alternatives als seus clients.

➡️ Supermercats ➡️ Consum

Més notícies: