Has viatjat fa poc amb avió? Mira si et van cobrar de més i com recuperar-ho
Si recentment has volat i sents que t'han cobrat de més, Facua et pot ajudar a recuperar els teus diners
Si has viatjat recentment amb avió, és possible que t'hagin cobrat de més per alguns serveis. Això és perquè algunes aerolínies han estat implementant tarifes addicionals per a serveis que haurien d'estar inclosos en el preu del bitllet.
Facua-Consumidors en Acció ha denunciat aquestes pràctiques abusives, especialment pel que fa als cobraments per l'equipatge de mà, les targetes d'embarcament impreses a l'aeroport i l'assignació de seients. Si creus que aquest ha estat el teu cas i t'han cobrat de més, segueix llegint per saber com reclamar els teus diners.
Facua t'ajuda a reclamar si t'han cobrat de més
Viatjar amb avió pot ser una experiència emocionant, però també pot portar algunes sorpreses desagradables al compte final. Un dels problemes més comuns que enfronten els viatgers és el cobrament indegut per serveis que haurien d'estar inclosos al preu del bitllet.
De fet, Facua ha llançat una campanya contra les pràctiques abusives de diverses aerolínies que cobren tarifes addicionals per serveis bàsics com ara l'equipatge de mà.
L'organització ha creat una plataforma per ajudar els afectats a reclamar els diners. Des del 2018, quan Ryanair va començar a cobrar per l'equipatge de mà, altres aerolínies han seguit el seu exemple, cosa que ha portat nombroses denúncies i la imposició de multes significatives a aquestes companyies.
Com saber si et van cobrar de més en viatjar amb avió?
Per determinar si t'han cobrat de més, revisa els aspectes següents del teu viatge: equipatge de mà, targeta d'embarcament i assignació de seients.
Comprova si et van cobrar per portar una maleta de cabina, per imprimir la targeta d'embarcament a l'aeroport, o per seure al costat d'una persona dependent o menor d'edat. Aquests serveis solen estar inclosos en el preu del bitllet, de manera que qualsevol càrrec addicional pot ser reclamat.
El procediment per reclamar i recuperar els teus diners
Per reclamar i recuperar els diners, primer reuneix tota la documentació relacionada amb el teu vol, incloent-hi bitllets, rebuts de pagament i correus electrònics de confirmació.
Després, contacta directament a l'aerolínia i envia una carta o correu electrònic detallant la teva queixa i adjuntant-hi la documentació rellevant, indicant clarament que desitges el reemborsament de les tarifes addicionals que consideres abusives.
Si l'aerolínia no respon o rebutja la teva sol·licitud, presenta una reclamació formal davant l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA), l'entitat encarregada de vetllar pels drets dels passatgers a Espanya. Al seu lloc web trobaràs un formulari per presentar la teva queixa.
A més, pots unir-te a la plataforma de Facua per rebre assessorament i suport a la presentació de la teva reclamació. Si ets soci de ple dret, els seus equips jurídics et poden preparar la demanda judicial per reclamar la devolució del recàrrec, i interposaran una denúncia davant l'autoritat de consum de la teva comunitat autònoma per reclamar l'aplicació d'una sanció econòmica a la companyia.
Si fallen totes les vies anteriors, pots considerar prendre accions judicials. En alguns casos, pots presentar una demanda sense haver de contractar un advocat ni un procurador. Tot i això, si els fets van tenir lloc fa més de cinc anys, caldrà recórrer a la via judicial amb assistència legal.
Més notícies: