Un cartell de Mercadona en una paret de maó amb una dona somrient i assenyalant cap amunt, al costat d'una garlanda de banderes amb ratlles grogues i vermelles.
CONSUM

Aquesta és l'empresa catalana que hi ha darrere d'alguns productes de Mercadona

Ambdues firmes s'han obert camí en països com Portugal, on les seves inversions han augmentat en poc temps

Darrere de grans supermercats sol haver-hi empreses que col·laboren amb el subministrament de productes. Marques blanques de grans empreses com Mercadona tenen darrere altres firmes que els ajuden a sumar. Aquest és l'exemple d'una empresa catalana que elabora alguns dels productes que després ven el gegant valencià.

Es tracta de Saplex, líder en la producció de bosses d'escombraries a Espanya. L'empresa va facturar 70 milions d'euros el 2021 i va assolir unes vendes de 83,8 milions el 2022, cosa que representa un creixement del 20%. Aquest rendiment respon tant a l'augment de la demanda de bosses d'escombraries per l'impuls del reciclatge domèstic com a la seva col·laboració amb Mercadona.

El creixement de Saplex es reflecteix també en els seus plans d'expansió. La firma va obrir recentment una nova planta de més de 4.000 metres quadrats a Canovelles, Barcelona. Aquesta fàbrica permetrà assegurar la seva capacitat productiva durant la pròxima dècada.

Edifici industrial de color clar amb el logotip de Saplex a la façana, envoltat d'una tanca i ubicat en una cantonada d'un carrer sota un cel parcialment ennuvolat.

L'èxit de l'empresa catalana

Des de 2020, Saplex ha invertit més de tres milions d'euros en aquesta ampliació, incloent-hi l'adquisició del solar, maquinària i millores en instal·lacions. Aquestes inversions se sumen als 30 milions desemborsats en els últims set anys, marcant el seu compromís amb la innovació i sostenibilitat en la fabricació. El paper de Mercadona ha estat fonamental en el desenvolupament de Saplex, especialment en la seva expansió a Portugal.

Des de la seva entrada al mercat lusità el 2019, Saplex ha incrementat la seva quota de mercat al país a més del 7%. Aquest creixement va acompanyat de l'obertura de noves botigues per part de Mercadona. De fet, va finalitzar el 2022 amb 39 establiments a Portugal i una desena més durant el 2023.

La inversió de Mercadona a Portugal també va ser crucial aquell any, amb 280 milions d'euros destinats a noves obertures. Aquest esforç no només beneficia la cadena de supermercats, sinó també proveïdors estratègics com Saplex. De fet, l'empresa catalana troba en l'expansió de Mercadona una oportunitat per consolidar la seva posició a la regió.

Una dona pensativa davant d'un supermercat Mercadona amb un mapa de Catalunya i un signe d'interrogació.

La seva aposta per Mercadona

L'empresa catalana va tancar el 2022 amb un benefici de 250.000 euros, revertint les pèrdues de 2,3 milions registrades el 2021. Així mateix, atribueix aquesta millora a un “canvi de tendència” en la segona meitat de l'any, després de superar els elevats costos d'energia i matèries primeres que van marcar el període anterior. A més de la seva col·laboració amb Mercadona, Saplex ha ampliat la seva presència internacional en països com França, Itàlia, Holanda, Perú i Colòmbia.

No obstant això, la seva estratègia de creixement continua estant estretament lligada al desenvolupament del mercat espanyol i a l'expansió de Mercadona. De fet, l'èxit a Portugal s'ha convertit en una plataforma sòlida per a ambdós socis. Amb una quota de mercat del 52% a Espanya, l'empresa catalana reforça la seva posició com a referent del sector.

➡️ Consum

Més notícies: