Un client de Bonpreu esclata en veure l'origen de les peres: 'És necessari?'
Bonpreu a l'ull de l'huracà, un client qüestiona la procedència d'un dels seus productes etiquetats com a Km0
Els consumidors valoren cada cop més la procedència dels aliments que compren, preferint aquells que siguin de proximitat per reduir la petjada de carboni i donar suport a l'economia local catalana.
Comprar productes de Km0 contribueix a una menor contaminació i també garanteix la frescor dels aliments, a més de donar suport als productors locals.
L'incident amb les peres etiquetades com a 'Km0' a Bonpreu
L'usuari de la xarxa social X va expressar la seva indignació a través d'un tuit sobre el supermercat Bonpreu. A la publicació, adjunta una fotografia on es veu un cartell amb l'etiqueta de Km0, fent referència a les peres que en realitat eren originàries de Xile.
La publicació diu el següent: “De debò @bonpreuesclat Km0 i ve de Xile! Cal portar peres de Xile?” Mostrant la frustració amb l'etiqueta enganyosa.
Bonpreu per la seva banda, va respondre: “T'informem que sempre que ens resulta possible disposem de productes de proximitat als nostres establiments, però per desgràcia, de vegades hem de recórrer a altres procedències per qüestions de volum, de producció, temporalitat, etc. Moltes gràcies per confiar en nosaltres!”
La controvèrsia i la importància de la transparència en l'etiquetatge
La resposta no va aconseguir calmar al client i va tornar a respondre a X: “Molt bé, però peres de Xile cal?”.
La transparència de Bonpreu en l'etiquetatge dels aliments és crucial per mantenir la confiança dels seus clients i garantir que estan ben informats sobre la procedència dels seus productes.
Aquest incident reviu el debat sobre la necessitat d'importar fruites i altres aliments de països llunyans. La importància de consumir aliments de proximitat és crucial per baixar l'impacte ambiental a causa de les emissions de CO2 associades al transport.
Donar suport als productors locals també té un impacte econòmic significatiu. En comprar productes de proximitat, els consumidors ajuden a mantenir vius els negocis familiars i les petites explotacions agrícoles.
Supermercats com Bonpreu s'han d'esforçar per ser transparents i coherents en el seu etiquetatge per mantenir la confiança dels seus clients i no perdre'n la fidelitat. A més d'indicar l'origen real dels productes que ofereixen al supermercat.
Més notícies: