Dona sorpresa amb ampolles de Coca-Cola i logotips de supermercats de Mercadona i Lidl.
CONSUM

De la cervesa de Lidl i Mercadona al nou Nestea: l'empresa que desafia Coca-Cola

L'empresa catalana Font Salem juntament amb Estrella Damm fabricaran el nou Nestea a partir del 2025

Bones notícies per als fans de Nestea. Ja fa uns mesos s'anunciava que la multinacional Nestlé havia tancat un acord històric amb el grup cerveser Estrella Damm. A partir del gener de 2025, Estrella Damm es convertirà en el fabricant i distribuïdor exclusiu de la marca de te llest per beure, Nestea, al territori espanyol.

Aquest anunci marca l'inici d'una nova etapa per a Nestea a Espanya. I desafia directament Coca-Cola, propietària de la recepta original de la beguda.

Un got de te gelat amb una rodanxa de llimona al costat i el logotip de Nestea en un cercle vermell.

Font Salem, de fer cervesa a Lidl i Mercadona a fabricar Nestea

No obstant això, hi ha un detall que ha passat desapercebut per a molts, però que és crucial. Aquest és la integració del fabricant de cervesa  Font Salem al grup Estrella Damm.

Font Salem, especialitzada en refrescos, amb seu a la Vall d'Albaida (València), va deixar d'existir com a entitat independent després de tancar l'exercici 2022 amb una facturació de 457 milions d'euros. I, de fet, a principis d'aquest any, Estrella Damm va aprovar l'operació d'absorció de Font Salem, adquirida fa dues dècades.

Font Salem va començar com a especialista en refrescos i aigua. Però va transitar cap a la fabricació de cervesa amb l'adquisició per part d'Estrella Damm. Fins ara, el negoci se centrava en la fabricació per a les marques de distribuïdor (MDD) de grans cadenes com Mercadona i Lidl, entre d'altres.

Dues imatges de banda a banda, a l'esquerra un grup de persones amb bates en una sala amb el logotip de Font Salem, a la dreta un edifici vermell amb el logotip de Damm.

Amb la seva integració a Estrella Damm, Font Salem aportarà la seva experiència i capacitat de producció per crear el nou Nestea. I, així, consolidarà la posició d'Estrella Damm al sector de begudes preparades.

Què significa aquest canvi per als consumidors de Nestea?

Per als consumidors a Espanya, aquest canvi representa la continuïtat de Nestea a Espanya el 2025, però amb una nova recepta. Desenvolupada per Nestlé i Estrella Damm, cercarà oferir una experiència de sabor més autèntica, diferenciant-se de la competència directa de Coca-Cola amb Fuze Tea.

I és que cal recordar que la fórmula original de Nestea continua sent propietat de Coca-Cola. Des del 2017, ha comercialitzat la seva pròpia marca de te fred, Fuze Tea, com a competidor directe de Nestea.

Fotomuntatge amb una imatge de fons de l'exterior d'un supermercat Lidl, i al capdavant una rodona vermella amb el logotip de Mercadona i una dona sorpresa i assenyalant cap amunt

L'acord entre Nestlé i Estrella Damm sorgeix després de la decisió de Coca-Cola de no renovar el contracte que permetia a la multinacional suïssa comercialitzar Nestea a Espanya. Aquest contracte, que expirarà el 31 de desembre, ha portat Nestlé a buscar noves aliances per mantenir Nestea al mercat espanyol.

Ara, amb Estrella Damm i Font Salem, amb una sòlida trajectòria en la fabricació i distribució de begudes, la continuïtat de Nestea està assegurada. Així, podrà continuar sent una opció rellevant per als consumidors a casa nostra.

➡️ Consum

Més notícies: