Una persona conduint amb les mans al volant i una imatge de les mans duna altra persona traient bitllets duna cartera
ACTUALITAT

Si t'han posat una multa a Barcelona, ves amb compte: hi ha una fallada

S'ha detectat una errada de l'Ajuntament de Barcelona que duplicava les multes als conductors de la ciutat

Un problema informàtic a l'Ajuntament de Barcelona ha generat problemes per a alguns conductors que van rebre multes d'aparcament. S'han vist afectats per una duplicació inesperada de les sancions. La situació s'agreuja en assabentar-se que, mesos després d'haver abonat la multa original, el consistori els reclama novament el pagament, aquesta vegada amb l'addició d'interessos.

La regidoria d'Economia i Hisenda, dirigida per Jordi Valls Riera, ha reconegut que aquesta sentència afecta aproximadament el 0,5% de les multes emeses a la ciutat. També ha declarat que estan treballant per solucionar-ho aquest error.

Muntatge de trànsit de cotxes i rodona d'una multa

L'Ajuntament de Barcelona duplicava les multes

Tot i que l'Ajuntament assegura que es tracta d'un “percentatge residual” de casos, els conductors afectats es troben davant d'una situació complicada. La recomanació del consistori, en el cas de rebre la reclamació després de 20 dies des de l'emissió de la multa, és fer novament el pagament. Així s'evitaran possibles embargaments, ja que el procés sancionador continuarà el curs segons el que estableix la Llei de trànsit i seguretat viària.

Usuaris han reportat que després d'abonar una multa per estacionament indegut, han rebut mesos després una notificació que els obliga a pagar novament la sanció, aquesta vegada amb interessos afegits.

Sistema informàtic de l'ajuntament de Barcelona fet malbé

El sistema informàtic municipal encarregat de tramitar les multes realitza comprovacions automàtiques per evitar duplicitats. Tot i això, fonts de l'Ajuntament informen que existeix un "percentatge residual" de denúncies que experimenten errors en aquest procés.

L'administració municipal està treballant en la integració d'aplicacions per reduir la càrrega manual de denúncies i prevenir situacions semblants en el futur.

Per als afectats que vulguin resoldre aquesta situació, l'Ajuntament aconsella posar-se en contacte amb el telèfon d'atenció ciutadana 010. Allà hauran d'explicar el vostre cas i sol·licitar una cita a l'Institut Municipal d'Hisenda (IMH) per presentar el rebut del pagament original.

En cas de presentar la reclamació dins dels primers 20 dies des de la imposició de la multa, es podran evitar complicacions més grans. En situacions posteriors, es recomana fer novament el pagament per evitar embargaments mentre se segueix el procés de resolució. L'opció de presentar reclamacions o al·legacions també està disponible mitjançant el lloc web de l'Ajuntament.

➡️ Actualitat

Més notícies: