Equip directiu de Datarmony, amb logotip de l'empresa i un emoji d'IA
ACTUALITAT

Una desconeguda empresa catalana arrasa fora de casa: facturació milionària

Datarmony està en un moment d'expansió que depèn d'implementar el negoci a Xile amb uns objectius clars

Datarmony és una empresa catalana que ha anunciat la seva arribada al mercat xilè amb grans expectatives. Ha creuat l'Atlàntic arrasant amb la seva idea especialitzada en l'aprofitament de dades i la potenciació de la intel·ligència artificial (IA). Tot plegat, amb un enfocament centrat en el factor humà.

Concretament, el negoci es basa a ajudar altres empreses a optimitzar els seus processos, reduir despeses i retenir talent mitjançant models de IA. Per això té com a objectiu principal obrir noves oportunitats en sectors clau de l'economia xilena.

Amb una inversió d'1,7 milions d'euros, l'empresa catalana espera que les operacions a Xile representin el 16,7% de la facturació total.

Una empresa catalana amb una visió estratègica del futur

Aquesta expansió es considera estratègica, ja que la companyia cerca diversificar la seva presència internacional. I, així, aprofitar l'interès creixent i la inversió en tecnologies d'IA a l'Amèrica Llatina. Germán Martínez, amb dues dècades d'experiència en la gestió d'equips d'alt rendiment a l'àmbit digital, dirigirà la nova seu a Xile.

Cal destacar que anteriorment es va exercir com a gerent general de Multiplica a Xile i Amèrica Llatina. Per tot això, aportarà el seu coneixement profund del mercat llatinoamericà i la seva habilitat per identificar oportunitats de creixement.

L'objectiu del nou projecte

"Vam entrar a Xile amb la ferma intenció d'explorar nous horitzons en sectors com les telecomunicacions, el sector financer, el comerç al detall i el turisme", afirma el representant. Sens dubte, tots aquests factors mostren un gran potencial i inversió a IA.

L'arribada de Datarmony a Xile es percep com un impuls significatiu per a la innovació i el desenvolupament tecnològic al país. Així com una oportunitat per a les empreses locals de millorar la seva competitivitat mitjançant l'aprofitament intel·ligent de les dades.

Per sort, el panorama empresarial català passa per un bon moment. Són diverses les empreses que emergeixen i que triomfen amb unes dades mai vistes. Un exemple és el Lapso Studios, el referent en ciclisme indoor a Barcelona.

L'empresa, fundada per l'emprenedora Eugenia Llopart i tres socis el 2021, ha anunciat l'obertura de dos locals nous. Així com l'ampliació de les seves activitats per oferir als seus clients una experiència encara més completa, segons ha avançat Ara. Tota una declaració d'intencions: han arribat per quedar-s'hi.

➡️ Actualitat

Més notícies: