Iberia va a la vaga per Nadal: molt de compte si has d'agafar un avió aquestes festes
Els treballadors de l'aerolínia han organitzat una vaga entre el 30 de desembre i el 7 de gener per protestar contra la negativa d'Iberia a fer autohandling
Els sindicats de CCOO i UGT han convocat una vaga de vuit dies a Iberia durant les vacances de Nadal davant la negativa de la companyia a fer autohandling, és a dir, la prestació de serveis d'assistència a terra per part de la mateixa empresa o operadora de vols, als aeroports on ha perdut la llicència del servei. Concretament, els dies afectats serien el 29, 30 i 31 de desembre i l'1, 4, 5, 6 i 7 de gener.
Tot va començar quan el mes d'octubre passat Iberia va perdre les llicències en vuit aeroports, entre ells l'Aeroport del Prat, a conseqüència de les millors propostes presentades per altres companyies a Aena. Aleshores, el concurs va quedar suspès pel Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals a causa de la reclamació tramitada per Iberia en mostrar-se en desacord amb la seva resolució.
Els treballadors del servei de terra de l'Aeroport de Barcelona-El Prat van organitzar una protesta contra el resultat i van assenyalar la precarització que suposaria la pèrdua de les llicències.
Des de la plantilla es va demanar que la direcció fesa ella mateixa el servei per als avions d'IAG en aquests aeroports, prescindint així de les empreses guanyadores del concurs, una opció que Iberia va categoritzar d'“inviable”.
Alhora, des de l'empresa lamenten la convocatòria de vaga, la qual titllen d'“irresponsable” en plena negociació per trobar una solució a la situació. Entre les propostes sobre la taula hi hauria la de subcontractar els treballadors a les companyies que han guanyat el concurs.
En aquesta, Iberia remarca que es garantiria que “tots conservarien íntegrament tots els seus drets, tots els seus conceptes laborals, salarials i extrasalarials, inclosos els bitllets d'avió dels quals gaudeixen com a empleats d'Iberia”.
Tot i això, Iberia continua considerant com a “estratègic” el negoci de l'handling i, per tant, no renuncien a continuar avançant en l'estratègia judicial en considerar “injusta i injustificada” la resolució del concurs.
Més notícies: