Autopista amb una imatge d'un peatge amb una creu a sobre

ACTUALITAT

La carretera catalana que patirà un gran canvi a partir d'aquesta tardor

La carretera que uneix Manresa i Terrassa passarà a ser gratuïta en dies feiners per a tots els vehicles

A partir d'aquesta tardor, la carretera que connecta Manresa i Terrassa experimentarà una transformació significativa que impactarà la mobilitat a la regió. Aquesta via, que històricament ha estat de peatge, esdevindrà un accés gratuït per a tots els vehicles durant els dies laborables.

A l'octubre, amb l'arribada de la tardor, la carretera C-16 al tram entre Terrassa i Manresa serà gratuïta per a tots els vehicles. Això serà per a aquells que facin el trajecte d'anada i tornada en un lapse de 24 hores de dilluns a divendres no festius. Aquesta mesura va ser anunciada dilluns passat per la consellera de territori, Ester Capella, durant la presentació de l'Estratègia de Mobilitat del Bages.

La gratuïtat d'aquesta carretera està pensada perquè paguin més els que contaminen més

Capella va ressaltar que la intenció final del Govern seria implementar el sistema de vinyeta a tota la xarxa per intentar que els que més contaminin siguin els que més paguin. El sistema de vinyeta és un mètode utilitzat per recaptar fons per al manteniment de carreteres. Consisteix en la venda d'un adhesiu que els conductors han de col·locar al vehicle com a prova de pagament per circular per certes carreteres.

Muntatge amb uns peatges a l'autopista i una mà subjectant diversos bitllets d'euro
No tothom podrà gaudir d'aquesta gratuïtat | Getty Images

Per accedir a la gratuïtat en aquesta carretera, caldrà un registre previ i sense cost a través de les plataformes Via-T o Satelise. Per a aquells usuaris que facin servir la via entre setmana, però excedeixin les 24 hores entre l'anada i la tornada, s'aplicarà un descompte del 40,7% a les hores punta.

Les carreteres de Catalunya que continuaran sent de pagament

Després que el 2021 la majoria de les autopistes de peatge catalanes aixequessin les seves barreres, poques són les que continuen tenint un cost.

Però encara en queden algunes en què els conductors hauran de tenir la cartera a prop si decideixen circular-hi. En concret, són tres:

  • C-16, que passa pels túnels de Vallvidrera, i va acabar la seva concessió el 2037.
  • C-16, que passa pels túnels del Cadí, també acabant el 2037.
  • C-32 (autopista Pau Casals), de Castelldefels al Vendrell, la concessió de la qual no acabaria fins al 2039, la més duradora.
➡️ Actualitat

Més notícies: