Aquest serà el túnel més gran d'Europa i unirà Espanya al Marroc: no serà per a tothom
El projecte de túnel ja té data i es preveu que el facin servir més de 12 milions de persones
Viatjar d'Espanya al Marroc amb cotxe podria ser una realitat els anys vinents. Un ambiciós projecte de túnel submarí sota l'Estret de Gibraltar promet connectar tots dos continents de manera ràpida i directa. S'estima que el cost de l'obra serà de 6.000 milions d'euros, però els beneficis són enormes. Aquest túnel no només transformarà el transport, sinó que obrirà noves possibilitats per al comerç i turisme entre Europa i Àfrica.
La idea d'unir Espanya i el Marroc fa dècades que està sobre la taula. Durant més de 40 anys, es va discutir la possibilitat de construir un pont, però el 1996 es va descartar aquesta opció. Des d'aleshores s'ha estudiat la viabilitat d'un túnel submarí. Ara, el 2024, el projecte és més a prop que mai de fer-se realitat.
El túnel tindrà una longitud de més de 28 quilòmetres, amb una part submergida sota l'aigua ia una profunditat de 475 metres. Unirà Punta Paloma, al sud d'Espanya, amb Malabata, a la badia de Tànger, Marroc. Aquest projecte s'inspira en el túnel exitós que connecta França i Anglaterra a través del Canal de la Manxa. Tot i això, l'Estret de Gibraltar presenta desafiaments addicionals a causa de les complexes condicions marines i geogràfiques.
El túnel es dissenyarà per transportar tan passatgers com a mercaderies. S'estima que podrà moure 12,8 milions de persones i 13 milions de tones de mercaderies cada any. Aquesta connexió alleujarà el trànsit marítim a la zona, cosa que facilitarà el comerç entre els dos continents. A més a més, impulsarà el turisme, que veurà un creixement significatiu amb aquesta nova infraestructura.
Un dels grans avantatges del túnel és la possibilitat de viatjar amb cotxe entre Espanya i el Marroc sense necessitat de prendre un avió. Això canviaria la manera com entenem el transport entre ambdós continents, fent-ho molt més accessible. La connexió serà ràpida, còmoda i molt més directa.
El projecte és impulsat pels governs d'Espanya i el Marroc. Tots dos països han estat treballant junts per avançar en la planificació i finançament. El març d'aquest any, els ministeris de Transports de tots dos països es van reunir per discutir els detalls de l'obra. Tot i que encara queda temps per construir-lo, s'espera que el túnel estigui llest per a finals de la dècada.
La data més esperada és el 2030, quan Espanya, el Marroc i Portugal seran els amfitrions del Mundial de Futbol. El túnel podria estar en funcionament per a aquest moment, oferint una nova era de transport entre Europa i Àfrica.
El túnel submarí serà més que una obra d'infraestructura simple. Representarà un salt significatiu a la connexió entre ambdós continents. Millorarà el comerç, el turisme i, per descomptat, les possibilitats de viatjar entre Europa i Àfrica de manera molt més eficient.
Més notícies: