Jorge Javier Vázquez amb un vestit fosc i camisa blanca, al costat d'un logotip que diu "Gran Hermano" amb un ull i una càmera al centre.
OPINIÓ

'Gran Hermano' torna… Però algú se n'ha assabentat?

La manca d'emoció a les promos deixa en evidència que el retorn de GH és lluny de ser un gran esdeveniment televisiu

El retorn de ' Gran Hermano ' a telecinco, després de set anys sense una edició d'anònims, hauria d'estar sent l'esdeveniment televisiu de la temporada, una explosió de nostàlgia i emoció per a tots aquells que vam créixer veient com l'ull que tot ho veu transformava a desconeguts en protagonistes de la vida quotidiana. Tot i això, el que hauria d'estar sent un retorn èpic del format que va canviar la televisió, s'està diluint en un "més del mateix" abocat a la indiferència.

L'estrena del que se suposa que és el vaixell insígnia de la programació de telecinco per a aquesta temporada està sent tractada amb una tebior que resulta incomprensible i que, per descomptat, tindrà conseqüències nefastes per al rendiment del format.

Logo de Gran Germà a Telecinco
Gran Hermano torna amb el seu logo original | Mediaset

Les promocions de ' Gran Hermano ' haurien d'estar generant expectació , però es limiten a un reiterat "tornada als orígens", un recurs que ja està tan mastegat i explotat que ha perdut tota la seva força. La promoció del retorn de 'GH' difereix de com s'anunciaven les anteriors edicions, que es presentaven al públic amb pinzellades de les innovacions que comportaria la nova temporada del reality.

I és que 'Gran Hermano' sempre ha comptat amb un primer mes de convivència marcat per una dinàmica concreta que servia d'atracció per al públic . Una conceptualització del concurs que permetia al programa tenir una eina per atraure l'audiència i que donés una oportunitat als nous habitants de la casa més famosa de la televisió.

Des de la doble casa de 'GH 12+1', al concurs per parelles de 'GH 15' o l'edició dels secrets de 'GH 16'. Cada temporada oferia una cosa nova i emocionant, una cosa que anticipava allò inesperat i que l'espectador albirava des del minut zero, abans fins i tot de l'inici del programa.

Una dona està dreta davant d'una càmera de vídeo en un set d'enregistrament amb un fons que diu “Gran Hermano”.
Una dona participa al càsting de 'Gran Hermano' | José Irún, Zeppelin

Les promocions de 'Gran Hermano' han de generar debat i especulació entre els fans a xarxes socials. Tots ens quedem a quadres amb aquell carismàtic "Gran Hermano DieciShhh" de Mercedes Milà . També quan vam veure les constel·lacions que representaven el concurs per parelles a 'GH 15', o la promo amb els fans que okupaven la casa de 'Gran Hermano Revolution'.

Cada detall estava pensat per crear un ambient de misteri que alimentava l'aura de 'Gran Hermano', que sempre ha jugat tant amb els concursants com amb l'audiència. Avui, aquest misticisme, aquesta aura d'incertesa i emoció que sempre ha acompanyat les estrenes de 'GH', ha desaparegut.

És desconcertant que Telecinco no estigui aprofitant totes les eines a la seva disposició per crear aquesta atmosfera que tant enyoren els fans del format. L'estratègia en xarxes socials és pobra, i la manca de contingut que convida a la participació de l'audiència és més que evident. El que hauria de ser el gran retorn de 'Gran Hermano' s'està desinflant abans de començar.

'Gran Hermano' no és només un reality xou, és una experiència televisiva. Un programa que ha deixat una empremta inesborrable a la cultura pop del nostre país. Però no serveix de res tornar als orígens si ningú està disposat a veure'l. L'ull que ho veu tot sembla haver perdut la seva brillantor, i amb ell, la màgia que convertia cada estrena del format en un esdeveniment que no et podies perdre. Si Telecinco i l'equip de 'Gran Hermano' no es desperten aviat, el retorn del reality per excel·lència es veurà arrossegat pel pitjor que et pot passar a la televisió: la indiferència.

➡️ Telecinco ➡️ Gran Hermano ➡️ Opinió

Més notícies: