Broncano: L'aposta arriscada que salvaria les campanades de TVE
Vull veure a El Hombre Mágico prenent-se el raïm i a Jorge Ponce de reporter entre espanyols a vessar de cotilló
Fa dècades que el rellotge de la Porta del Sol marca més que el final d'un any i el començament d'un altre: és el termòmetre de les audiències i l'orgull de les cadenes. Durant dècades, TVE va regnar indiscutible en la retransmissió de les campanades, però tot va canviar el 2021, quan Antena 3, gràcies a Cristina Pedroche i Alberto Chicote, va aconseguir arrabassar-los el lideratge . Des d'aleshores, TVE ha buscat, sense èxit, recuperar-ne la corona . El 2024 podria ser l'any de la remuntada gràcies a una aposta tan atrevida com encertada: David Broncano i l'equip de 'La Revuelta'.
Broncano ha estat la gran revelació de la temporada. El seu salt a la televisió pública, després d'anys com a referent de la comèdia i l'entreteniment a la televisió privada, ha estat un autèntic fenomen. Contra tot pronòstic, 'La Revuelta', el seu programa al mal anomenat access prime time de TVE, ha arrasat amb unes xifres d'audiència que no només han revitalitzat la franja nocturna, sinó que han connectat a la cadena amb una audiència jove que semblava perduda. Amb el seu humor intel·ligent i desvergonyit, Broncano ha aconseguit airejar la imatge de TVE, demostrant que la innovació i els continguts d'autor són factors que cal tenir en compte també en el servei públic.
El desafiament, ara, és traslladar aquest èxit a un esdeveniment de màxima visibilitat com ho són les campanades. Però, què aportaria Broncano a aquesta cita? En primer lloc, frescor. Fa anys que les campanades oscil·len entre la fórmula clàssica i els intents de viralitat que no sempre resulten orgànics.
Un exemple d'això va ser l'artifici que va suposar veure en un mateix pla a Ramon García (i la seva capa), Ana Mena i Jennifer Hermoso. Broncano, amb el seu carisma natural i la seva habilitat per connectar amb l'espectador, ofereix un equilibri perfecte entre tradició i modernitat. A més, l'equip de 'La Revuelta', compost per col·laboradors tan imprevisibles com divertits, pot convertir els minuts previs a les dotze campanades en un show memorable.
Si Lala Chus va poder ajuntar Sonia i Selena al teatre de 'La Revuelta' i Grison aixecar tot el públic dels Premis Ondas amb el seu beat box, què no pot fer aquesta colla de cafres —als quals no queda més remei que estimar— al balcó més cobejat de la Porta del Sol? Vull que en el moment de més consum televisiu de l'any veiem El Hombre Mágico prenent-se el raïm i Jorge Ponce de reporter entre espanyols a vessar de cotilló, és molt demanar?
L'aposta no està exempta de riscos. Tradicionalment, les campanades de TVE han estat un espai segur i familiar, i alguns sectors podrien considerar Broncano i el seu equip massa irreverent per a aquesta cita. O fins i tot titllar-los de cortina de fum política, que això ara està molt de moda. Tot i això, l'èxit de 'La Revuelta' demostra que el públic està preparat per a alguna cosa diferent, sempre que es faci amb intel·ligència i un humor basat en el respecte.
TVE necessita recuperar la seva identitat com a referent en els grans esdeveniments i, per això, no es pot permetre jugar sobre segur. Broncano ha demostrat que sap liderar audiències i connectar amb tots els públics, i la seva participació en les campanades podria ser el cop d'efecte necessari per tornar el lideratge a la cadena pública la nit més especial de l'any.
El rellotge avança i les campanades són a tocar. Apostar per David Broncano i 'La Revuelta' pot semblar arriscat, sí, però en temps de crisi d'identitat televisiva, els continguts d'autor es converteixen en l'única garantia d'èxit. Si TVE s'hi atreveix, podríem estar davant dels dotze grans de raïm més divertits de la història recent de la televisió. Cérvols inclosos.
Més notícies: