Mor un influencer de 34 anys després de realitzar un repte viral de TikTok
El jove estava participant en un concurs en el qual havien de beure un conegut licor xinès
L'influencer xinès Sanqiange, conegut com a Brother Three Thousand, ha mort als 34 anys després de realitzar un repte en la versió xinesa de TikTok. El jove va emetre com va beure diverses ampolles d'alcohol d'alta graduació durant una competició amb un altre influencer. Segons informa CNN, el seu cos va ser trobat mort hores després per la seva família.
Segons el canal local Shangyou News, els joves haurien de beure Baijiu, un alcohol xinès amb un contingut alcohòlic típic entre el 30% i el 60%. Segons explica un amic de la víctima a l'esmentat mitjà, l'influencer va arribar a beure tres ampolles plenes del licor. Segons sembla, aquesta no era la primera vegada que l'home emprenia aquest tipus de reptes que finalment han acabat amb la seva vida.
Aquesta pràctica popular entre els usuaris de l'aplicació es coneix com a reptes “PK”. Aquests consisteixen en batalles entre influencers per guanyar recompenses i regals dels espectadors, normalment provocant càstigs per al perdedor. Aquesta mort torna a obrir el debat al país sobre la regulació d'aquest sector.
El jove hauria ingerit tres ampolles plenes
A primera hora del matí del 16 de maig, el conegut influencer xinès Sanqiange emetia un vídeo en directe mentre bevia quantitats incessants d'alcohol. El jove estava fent un repte en línia amb un altre influencer, observat per tots els seus seguidors. L'espectacle en directe s'estava fent a través de Douyin, la versió xinesa de TikTok.
Parlant amb Shangyou News, un amic del jove, identificat com Zhao, va expressar la seva sorpresa per la gran quantitat de licor que havia begut l'influencer. “No sé quant havia consumit abans de sintonitzar el programa, però a l'última part del vídeo, el vaig veure acabar tres ampolles abans de començar amb una quarta”. L'emissió va acabar al voltant de la 1:00 de la matinada.
Només 12 hores després, el seu cadàver va ser trobat mort a l'interior del seu domicili. Aquesta nova mort reobre el debat a la Xina sobre la regulació de continguts. La pregunta se centra a avaluar si el que es puja a les xarxes socials ha d'estar regulat per les autoritats i no per les plataformes.
Aquest sector omple un buit en la preocupació del govern xinès a causa dels luxosos estils de vida d'alguns usuaris, així com pels perillosos desafiaments en què participen.
Les autoritats ja comencen a prendre mesures per aturar aquesta situació que, malgrat els seus esforços, continua desenvolupant-se. L'any passat, a les persones menors de 16 anys se'ls va prohibir donar propines i el seu accés es va restringir després de les 10 de la nit.
Més notícies: