Un home amb suèter groc es mostra preocupat davant d'un edifici d'oficines amb el logotip de Vodafone.
SOCIETAT

Vodafone rectifica i es fa enrere en l'últim moment: és molt perillós

Vodafone s'havia fixat en un operador amb intenció d'expandir-se, però finalment decideix aparcar la compra

Les compres i fusions entre operadors s'han convertit en una cosa comuna al món de les telecomunicacions. Tot i això, no sempre les operacions es tanquen amb èxit.

És el que acaba de passar amb Vodafone, que recentment va decidir fer un pas enrere en el seu intent d'adquirir el negoci detallista d'Adamo. Aquest és un operador especialitzat a oferir serveis de telecomunicacions a zones rurals. Aquesta decisió n'ha sorprès molts, especialment quan semblava que Vodafone estava en una posició privilegiada per tancar el tracte.

L'interès de Vodafone per Adamo

Vodafone havia mostrat un fort interès a aconseguir la base de clients d'Adamo. La idea de l'operador britànic era augmentar la cartera de clients en aquestes àrees, on Adamo té una presència destacada. Aquest tipus d'adquisicions són habituals quan les grans empreses busquen expandir-ne la cobertura i obtenir una quota de mercat més gran.

Botiga de Vodafone a Madrid

Però no només Vodafone havia mostrat interès per Adamo. Movistar i Orange també s'havien acostat a l'operador rural amb la idea de fer-se amb el negoci. Tot i això, la companyia britànica era la que més a prop semblava estar de concretar l'operació.

Vodafone ajorna la compra

Vodafone ha decidit aparcar la compra del negoci detallista d'Adamo a l'últim moment. I això tot i ser l'opció més avançada a les negociacions.

La raó d'aquesta decisió té a veure amb la diferència entre el valor real d'Adamo i el preu que demanen per a l'operació. Així ho recollia recentment El Economista.

Una dona amb cara de sorpresa, en primer pla, i al fons una botiga de Vodafone

Adamo exigeix una xifra de 300 milions d'euros pel negoci minorista, una quantitat que Vodafone considera excessiva. El valor real d'un operador, com és el cas d'Adamo, es determina principalment pel cost de captació de clients. Aquest cost inclou totes les despeses associades a la publicitat, la instal·lació de la fibra a les llars dels usuaris i altres despeses operatives que es realitzen per captar clients.

En cas d'Adamo, el cost de captació per client a Espanya s'estima en uns 500 euros. Si multipliquem aquesta xifra pels 210.000 clients de telefonia que té Adamo, el valor total dels clients seria de 105 milions d'euros. Aquesta xifra és considerablement inferior als 300 milions que Adamo està demanant pel negoci.

300 milions són un problema per a Vodafone

El preu demanat per Adamo de 300 milions d'euros planteja una gran diferència amb el valor real de l'empresa. Per entendre-ho millor, cal tenir en compte que els 300 milions proposats no només es basen en el valor dels clients. També en altres factors intangibles com ara les expectatives de creixement, la infraestructura i les futures oportunitats d'expansió.

Tot i això, Vodafone considera que aquests aspectes no justifiquen el preu elevat. Les negociacions entre empreses solen veure's influenciades per aquests factors. En aquest cas, l'operador ha decidit que no està disposada a assumir el risc de pagar un preu tan alt per valor sobrevalorat.

➡️ Societat

Més notícies: