Muntatge de fotos d´ulleres de Woodys Weat i, al costat, una imatge d´una noia amb rostre de sorpresa i una mà sostenint bitllets d´euro al costat
SOCIETAT

Les ulleres catalanes que ho peten a tot el món i facturen milions d'euros

La marca, localitzada a Vic, compta actualment 15.000 punts de venda repartits a 72 països de tot el món


La marca vigatana Woodys tanca un any 2023 de somni amb 17 milions d'euros facturats i es marca un propòsit d'any nou ambiciós. La firma és present a 15.000 punts de venda repartits per 72 països de tot el món. Entre aquests hi ha Holanda, Canadà o Brasil i recentment han obert botigues a l'Azerbaidjan, Guatemala i Dubai.

El seu fundador i CEO, Josep Dosta, es mostra ambiciós i es marca com a objectiu créixer un 30% el 2024. Per aquest motiu, apunten al mercat sud-americà on pretenen entrar amb força. La idea de Dosta és convertir la marca vigatana en una companyia “global” i “arribar a ser una de les millors marques d'ulleres del món”.

Josep Dosta, fundador de la marca Woodys

La fusta, l'origen de la marca

Als seus orígens, la marca va apostar per la fusta com a material insígnia de la casa. Tot i això, la firma va haver de reinventar-se, ja que, segons Dosta, les ulleres de fusta “eren molt delicades”. És per això que van apostar per l'acetat, un material fet amb cotó, resines i fusta, el qual és més resistent i adaptable.

No obstant això, l'extrem final de les patilles contenen una petita peça de fusta, que serveix com a “picada d'ullet” als orígens de l'empresa.

Ulleres amb muntura de fusta de la marca Woodys

Disseny, colors i qualitat, característiques principals de la marca

Per a Josep Dosta, “les ulleres són la primera cosa que veus d'una persona quan parles. No veus les sabates o la bossa de mà, el primer que veus és la cara”. Per això, ell ha volgut fer èmfasi en el disseny, els materials sostenibles i els colors.

Actualment, el 70% dels clients de la marca són dones entre 28 i 50 anys. Tot i això, el fundador assegura que cada vegada hi ha més homes que s'atreveixen a portar coses diferents, especialment a països com França o Itàlia.

Oficina de Woodys a Vic

Una marca mundial situada a Vic

A més, Dosta també posa en rellevància mantenir la companyia a Vic. Tot i que admet que va dubtar de si marxar a Barcelona o no, al final exemples com Inditex, de grans empreses a ciutat petites, el van convèncer. Assegura que la qualitat de vida de Vic no la tindria a la capital i que és positiu tant per costos com per fidelitzar treballadors.

➡️ Societat

Més notícies: