Les ulleres catalanes que ho peten a tot el món i facturen milions d'euros
La marca, localitzada a Vic, compta actualment 15.000 punts de venda repartits a 72 països de tot el món
La marca vigatana Woodys tanca un any 2023 de somni amb 17 milions d'euros facturats i es marca un propòsit d'any nou ambiciós. La firma és present a 15.000 punts de venda repartits per 72 països de tot el món. Entre aquests hi ha Holanda, Canadà o Brasil i recentment han obert botigues a l'Azerbaidjan, Guatemala i Dubai.
El seu fundador i CEO, Josep Dosta, es mostra ambiciós i es marca com a objectiu créixer un 30% el 2024. Per aquest motiu, apunten al mercat sud-americà on pretenen entrar amb força. La idea de Dosta és convertir la marca vigatana en una companyia “global” i “arribar a ser una de les millors marques d'ulleres del món”.
La fusta, l'origen de la marca
Als seus orígens, la marca va apostar per la fusta com a material insígnia de la casa. Tot i això, la firma va haver de reinventar-se, ja que, segons Dosta, les ulleres de fusta “eren molt delicades”. És per això que van apostar per l'acetat, un material fet amb cotó, resines i fusta, el qual és més resistent i adaptable.
No obstant això, l'extrem final de les patilles contenen una petita peça de fusta, que serveix com a “picada d'ullet” als orígens de l'empresa.
Disseny, colors i qualitat, característiques principals de la marca
Per a Josep Dosta, “les ulleres són la primera cosa que veus d'una persona quan parles. No veus les sabates o la bossa de mà, el primer que veus és la cara”. Per això, ell ha volgut fer èmfasi en el disseny, els materials sostenibles i els colors.
Actualment, el 70% dels clients de la marca són dones entre 28 i 50 anys. Tot i això, el fundador assegura que cada vegada hi ha més homes que s'atreveixen a portar coses diferents, especialment a països com França o Itàlia.
Una marca mundial situada a Vic
A més, Dosta també posa en rellevància mantenir la companyia a Vic. Tot i que admet que va dubtar de si marxar a Barcelona o no, al final exemples com Inditex, de grans empreses a ciutat petites, el van convèncer. Assegura que la qualitat de vida de Vic no la tindria a la capital i que és positiu tant per costos com per fidelitzar treballadors.
Més notícies: