La trampa que hauria estat utilitzant Ryanair perquè paguis de més: que no te la colin
Una nova polèmica envolta la companyia irlandesa
L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha avisat sobre el que sembla ser un boicot deliberat al mateix sistema de check-in online de Ryanair. La companyia s'està guanyant a pols la reputació de ser una de les aerolínies més polèmiques de la indústria de l'aviació.
Al llarg dels anys, han protagonitzat nombrosos titulars amb les seves mesures que alguns titllen "d'innovadores” mentre que altres les consideren simplement inacceptables. Un dels exemples més notoris és la política d'equipatge de mà, que ha deixat els passatgers lluitant per ficar les seves pertinences en un espai reduït i poc pràctic.
Tanmateix, fins ara gran part de la controvèrsia al voltant de Ryanair s'ha centrat en qüestions de comoditat i experiència de l'usuari. L'últim escàndol que envolta la companyia irlandesa va més enllà. Sembla ser un intent d'augmentar els costos dels viatges dels passatgers a través del sistema de check-online.
El boicot al check-in online
La denúncia de l'OCU apunta a una maniobra mestra per part de Ryanair per augmentar-ne els ingressos. Segons l'OCU, l'aerolínia faria que el procés de check-in online sigui complicat i propens a errors.
Els passatgers que intenten utilitzar l'aplicació o el lloc web de Ryanair per registrar-se trobarien missatges d'error i dificultats tècniques. Per tant, això els impediria completar el procés de manera eficient.
Com a resultat, molts passatgers es veurien obligats a fer el check-in a l'aeroport, on se'ls imposarien tarifes substancials pel servei. Aquestes tarifes podrien variar, però segons l'OCU oscil·len entre 30 i 60 euros per persona. En essència, els passatgers estarien pagant més del necessari a causa de la suposada interferència de Ryanair en el seu propi sistema de check-in online.
Les pràctiques qüestionables de Ryanair
La denúncia de l'OCU no es limita al suposat sabotatge del check-in online. També destaca un altre aspecte controvertit: l'exigència d'una identificació addicional per part de Ryanair als passatgers que han adquirit els bitllets a través d'agències o plataformes de tercers.
Aquesta identificació, que inclou una foto o una imatge, es considera innecessària per part de l'OCU. I, podria ser vista com una mesura addicional per obtenir ingressos.
Aquestes pràctiques comercials plantejarien dubtes seriosos sobre la transparència i l'ètica de Ryanair en les seves relacions amb els passatgers. L'OCU ha qualificat aquestes accions com a abús i pràctiques deslleials. Ha instat Ryanair a posar fi immediat a aquestes pràctiques comercials considerades abusives.
⬇️ Punxa avall per veure aquest producte de Zara ⬇️
Fi del sotmetiment a la llei irlandesa
Un dels canvis és eliminar el requisit que els passatgers presentin les seves demandes en relació amb la legislació irlandesa, una pràctica que Ryanair havia utilitzat durant molt de temps.
Aquesta restricció havia estat objecte de crítiques a causa de la seva complexitat i dificultat per als passatgers, especialment aquells que no tenien un coneixement profund de la legislació irlandesa.
Ara, els passatgers tenen la llibertat de buscar reparació d'acord amb la legislació del país, cosa que facilita el procés i augmenta l'accessibilitat per als consumidors.
Protecció de la intimitat del passatger
Un altre canvi significatiu fa referència a la capacitat de Ryanair per inspeccionar l'equipatge dels passatgers sense la presència de les forces de seguretat. Aquesta pràctica havia estat criticada per violar la intimitat dels viatgers.
La nova regulació prohibeix a l'aerolínia dur a terme aquestes inspeccions sense la deguda supervisió, protegint així la privadesa dels passatgers.
Més notícies: