Fotomuntatge amb imatge de fons d'unes oficines d'una empresa i al capdavant la bandera catalana i el logotip d'Amazon

SOCIETAT

Smart Monkey, la nova empresa catalana que vol competir contra Amazon

Aquesta és la nova empresa catalana que creix com l'escuma i que podria ser la propera competència d'Amazon

Atenció amb l'empresa catalana que està creixent com l'escuma els darrers mesos. Últimament són molts els que aposten cada vegada més per comprar de forma exclusiva en línia.

Encara que, malgrat el que pugui semblar a primera vista, aquest tipus de compres pot arribar a comportar-nos una sèrie de problemes. Especialment, durant el repartiment.

I una empresa catalana ja hi ha posat el focus. Es tracta d'Smart Monkey, que busca acabar d'una vegada per totes amb les entregues fallides en els repartiments. A la vegada que s'ha posicionat com el proper rival d'Amazon.

La nova empresa catalana que competeix contra Amazon

Smart Monkey, aquest és el nom del nou negoci sorgit a Catalunya. Una empresa que té com a objectiu principal repartir amb èxit paquets i diferents lliuraments i que podria ser la propera competència d'Amazon.

I és que el comerç en línia actualment factura al voltant de 72 400 milions. Per aquest motiu, Smart Monkey ha decidit implantar-se en aquest mercat.

Aquest, que fa ús d'un programari que compta amb ajuda de la intel·ligència artificial, pretén reduir fins a la meitat els repartiments fallits. Per això, es dedica a planificar les rutes que segueixen les principals empreses de repartiment.

I és que Celeritas, empresa de solucions logístiques, va calcular que fins a un 90% dels lliuraments fallits es donaven per l'absència del consumidor al seu domicili. Un context en què neix Smart Monkey, mitjançant una plataforma web impulsada per Barcelona Activa.

Smart Monkey, aliat de grans empreses

Tot i que es posiciona com la competència principal d'Amazon a Catalunya, actualment també és el principal aliat de grans empreses.

Entre els seus clients hi ha la cadena de supermercats catalana Ametller Origen, Aigües de Barcelona o les marques de vehicles Mercedes o Volkswagen. I també és present a més de 30 països.

Smart Monkey va néixer el 2015, com un procés de recerca de quatre anys. Va ser a inicis del 2020 quan es va decidir llançar la plataforma web al mercat. Un any en què aquesta va arribar a facturar fins a 100 000 €. Tot i això, els ingressos de Smart Monkey es van duplicar l'any següent i van assolir la xifra de 400 000 € el 2022.

Ara, durant aquest 2024, han anunciat que pretenen superar el milió. Encara que asseguren que, sens dubte, es tracta d'“un objectiu molt ambiciós”. "És un negoci de cèntims i segons", assegurava el CEO d'Smart Monkey, Xavier Ruiz, al mitjà digital VIA Empresa.