Fi del regnat d'Hacendado: el supermercat que posa en un compromís a Mercadona
En un moment en què es busca estalviar a l'hora de fer la compra, les marques blanques competeixen entre elles
Les marques blanques cada dia tenen més demanda entre els consumidors. Aquestes ofereixen la mateixa qualitat que els productes dels principals distribuïdors i són més econòmics. A més, molts estan elaborats per les marques més reconegudes del nostre mercat.
Fins fa no gaire, Hacendado, la marca blanca de Mercadona era tota una referència en aquest àmbit. Però el seu regnat podria arribar a la seva fi, ja que hi ha una altra cadena que trepitja fort. Tant que fins i tot l'ha superat en el pes que té la marca blanca als seus establiments.
Aquesta no és altra que Lidl. La cadena alemanya ha esdevingut una de les principals alternatives a la cadena valenciana. Les dades estan pujant i, per tant, això implica que Mercadona ja no és tan imparable com abans.
Els clients de Lidl compren més marca blanca que els de Mercadona
Recentment, s'han conegut xifres sobre el pes que tenen les marques blanques a cada supermercat. Aquestes dades serveixen com a mesurador de la confiança que té el client en els productes propis. I és que de vegades, no val només que siguin més econòmics, sinó que també s'exigeix qualitat.
En aquest cas, Lidl és un clar guanyador per sobre de la resta de cadenes. El 2023 s'ha vist que el 82,1% de les vendes que va tenir van ser de productes de marca blanca pròpia. Una xifra força cridanera que diu molt del que els agrada als clients els productes d'aquesta cadena.
I és que els clients de Lidl solen valorar l'excel·lent relació qualitat-preu que hi ha a la seva botiga. Molts dels productes que ven amb la marca blanca es destaquen com uns dels millors del mercat. A més, cal tenir en compte que es troben en una innovació constant.
Mercadona continua sent líder de quota de mercat, però en aquest cas els seus clients no són tan fidels a Hacendado. Encara que sí que ha crescut d'un any a l'altre, no li ha servit per superar el seu competidor principal. El 2023, les vendes de productes de marca blanca de la cadena van suposar el 74,8%.
Només quatre cadenes facturen més per marques blanques
En un moment d'inflació i de queixes constants pel preu dels aliments, sorprèn que les marques blanques no tinguin més demanda. Això es veu en les xifres que indiquen que, a banda de Lidl i Mercadona, només dues cadenes en té un pes més gran. Es veu clarament a l'estudi realitzat per Kantar Worldpanel.
La següent a la llista seria Aldi. L'altra gran cadena alemanya que opera al nostre país té un pes de la marca blanca d'un 69,3%. Tot i que sí que és veritat que és una xifra que va en augment i una vegada surtin noves dades aquesta xifra anirà a més.
Dia és l'última cadena que té més pes de la marca blanca en les vendes davant d'altres distribuïdors. Tot i això, la diferència en aquest cas no és tan cridanera com en els anteriors. Les vendes dels productes de marca blanca suposen un 56,2%.
La resta de les cadenes es queden força per sota en aquest estudi. Destaca, per exemple, que El Corte Inglés només tingui un pes de la seva marca blanca en les vendes del 15,3%. Tot i això, aquí et deixem un llistat perquè coneguis tots els percentatges.
Percentatge de les vendes de productes de marca blanca a les vendes totals dels supermercats el 2023
SUPERMERCAT | PORCENTATGE |
Lidl | 82,1% |
Mercadona | 74,8% |
Aldi | 69,3% |
Dia | 56,2% |
Consum | 36,2% |
Ahorramás | 31,9% |
Carrefour | 31,5% |
Eroski | 28,7% |
Alcampo | 24,5% |
El Corte Inglés | 15,3% |
Dades extretes de l'estudi realitzat per Kantar Worldpanel
Més notícies: