El radar imperceptible que ja funciona a Catalunya: 10 multes en poc més d'1 hora
Les autoritats treuen pit del nou radar de què disposen per controlar i sancionar els conductors catalans
Amb l'arribada de Sant Joan i el Gran Premi de la Fórmula 1 a Montmeló, les carreteres catalanes s'han omplert de cotxes. I si normalment ja és complicat controlar tots els vehicles, en ple estiu i en moments com aquests la cosa es torna encara més difícil.
En operacions de sortida i tornada com la de Sant Joan les autoritats ho tenen més complicat. Els Mossos d'Esquadra van anunciar la setmana passada el desplegament de fins a 1.106 controls de trànsit, però controlar cada quilòmetre és complicat. Però tot això podria canviar, perquè el Servei Català de Trànsit (SCT) ha tret pit del seu darrer radar, indetectable i amb la capacitat de sancionar molt més.
El radar indetectable amb què multaran molts més conductors
El nou radar de Trànsit no és un qualsevol, ja que no està muntat al voral. En realitat, el dispositiu es troba a l'aire, muntat en un helicòpter, cosa que fa molt més complicat que sigui vist. En definitiva, les autoritats sobrevolen els conductors i detecten ràpidament a aquells que no respecten els límits de velocitat.
Ramon Lamiel, director de Trànsit, va detallar a Els Matins de TV3 que l'helicòpter ja fa setmanes que està en funcionament. I els resultats parlen per si mateixos: ha imposat 10 multes en molt poc temps per excés de velocitat.
La inclusió d'aquest radar cerca augmentar significativament la seguretat viària i reduir la sinistralitat a les carreteres catalanes. Aquests tipus de controls són essencials per garantir l'efectivitat de les operacions de sortida i tornada a l'estiu.
Amb això, s'asseguren que els conductors respectin els límits de velocitat i contribueixin a un entorn viari més segur i més endreçat. Una cosa fonamental, sobretot en períodes d'alta mobilitat com les festes i l'estiu en general.
Mesures addicionals per augmentar la seguretat viària
A més d'aquest nou dispositiu, Trànsit recorda que ha reforçat les mesures de control de velocitat amb radars en línia i plafons mòbils. A tot això se sumen els carrils addicionals que s'habiliten, per exemple, a l'AP-7 en moments de molt moviment de vehicle. Tot això per reduir la xifra de sinistres, que sol augmentar en moments de molt de trànsit.
Més notícies: