Vista exterior d'un restaurant de la cadena McDonalds a Galdar, Las Palmas
SOCIETAT

McDonald's sorprèn: el plat 100% espanyol que ven als seus restaurants

El que és nou a la carta de McDonald's Espanya i París és el clàssic dels clàssics de la nostra gastronomia

Estrany és el que ja no s'ha vist. I menys estrany serà quan es tracta de les excentricitats en què recorren, sovint, els restaurants de menjar ràpid, com McDonald's.

I potser això que sembla una bogeria pot no sorprendre'ns del tot. Tot i això, hem de reconèixer que és, almenys, un atreviment que no ens esperàvem.

McDonald's ha decidit portar una tradició pròpia del nostre país a França, concretament a París. I, valentament, també a Espanya. El menú ara inclou ni més ni menys que una truita de patates.

La sorpresa del públic davant de la novetat de McDonald's

És comprensible que la direcció d'un restaurant com McDonald's es pugui arribar a avorrir de si mateix en algun moment. Però potser un viatge culinari com aquest és passar-se de la ratlla. O no?

El nou plat de la carta de l'hamburgueseria de menjar ràpid per excel·lència és tota una aposta. Porta la senzillesa de la truita de patates a l'essència cosmopolita de París.

Es tracta de, si més no, un fenomen que ha fascinat públics de procedència molt diferent. Però, com? Per bé o per mal? ¿Està agradant a la gent el nou plat de McDonald's?

Paper de pa obert en dos amb truita de patates i tomàquet i cafè amb llet sobre fons desenfocat de McDonalds

La truita de patates que va viatjar d'un petit poble de La Rioja al món

La nova aposta de McDonald's, l'hamburgueseria de les hamburgueseries, procedeix de la petita localitat d'Alfaro, a la Rioja. Un recorregut de la mà d'uns personatges que desperten la curiositat de tot el món.

El 2002, va néixer a Alfaro, al cor de la Rioja, una marca que revolucionaria el món de les truites precuinades. El seu nom, Precuinats Naturals Riojanos Comoencasa.

Als seus començaments al Carrer Aldeanueva d'Ebre, aquesta humil iniciativa encara es tractava d'un petit negoci. Però la firma ha evolucionat fins al punt de convertir-se en un referent culinari.

Avui ofereix ni més ni menys que 43 varietats de plats al seu impressionant catàleg. Dins del qual, potser és la truita de patata la que ha aconseguit arribar més lluny.

Tan lluny com una gran multinacional. La truita de patata de McDonald's basada en la tradició d'aquesta regió, troba el lloc a l'escenari gastronòmic del fast food internacional.

Podrem estar a favor o en contra d'aquest joc de destinació. Però el que sí que és cert és que, ara, la truita d'aquell petit negoci familiar de La Rioja, és a l'abast de la boca de milers de clients.

➡️ Societat

Més notícies: