Home amb camisa de quadres i expressió de frustració davant d'una botiga d'Orange.
SOCIETAT

Orange trenca el seu silenci i adverteix els seus clients: és possible que ho acabin patint

Orange confirma que amb certa freqüència reinicia de manera remota els routers dels seus clients per millorar el servei

En els darrers temps, molts usuaris d'Orange han experimentat reinicis automàtics als seus routers. Això ha generat algunes preocupacions.

Tot i això, l'operador ha sortit al pas d'aquests inconvenients amb un missatge tranquil·litzador. Segons assenyalen, aquests reinicis no són motiu d'alarma i tenen un objectiu clar: millorar la qualitat del servei.

Per què es reinicia el router d'Orange?

Els reinicis automàtics dels routers d'Orange no són una cosa nova. Però és probable que alguns usuaris s'hagin vist sorpresos per aquest comportament. Dacord amb la companyia, aquest procés és necessari per dur a terme tasques de manteniment i actualització dels dispositius.

Muntatge d´un router d´Internet i una dona feliç

Els routers, en ser equips que generalment romanen encesos durant llargs períodes, requereixen que les operadores realitzin aquests reinicis de manera remota. I és que no és comú que lusuari apagui el dispositiu manualment.

El reinici d'un router d'Orange permet incorporar noves funcions. Però també millorar el rendiment i, el més important, afegir les darreres capes de seguretat disponibles. Aquests processos, encara que puguin ser molestos en certs moments, són essencials per garantir que els usuaris gaudeixin d'un servei d'Internet més eficient.

Orange avisa dels horaris

Un punt important que Orange ha aclarit és l'horari en què es fan aquests reinicis automàtics. La companyia ha explicat que, per minimitzar les molèsties als usuaris, els reinicis es programen durant la matinada. Entre les 2.00 i les 4.00 del matí.

Aquest interval de temps és elegit amb la finalitat que el tall d'internet no afecti els usuaris durant el dia. Especialment aquells que depenen d'una connexió estable per treballar o estudiar.

Una persona espantada al llit mirant una pantalla dordinador amb el logo dOrange superposat.

Els usuaris que experimentin un tall de servei durant aquest període poden estar tranquils. Es tracta d'una interrupció temporal i planificada, destinada a millorar la qualitat de la connexió.

Com afecta això els usuaris d'Orange?

Per a la majoria dels usuaris, els reinicis automàtics no haurien de suposar un inconvenient important. El tall d'internet pot resultar molest, especialment si s'està treballant des de casa o fent tasques importants. Però aquest procés és necessari per mantenir el router actualitzat i funcionant de manera òptima.

De fet, sense aquests reinicis, el rendiment i la seguretat de la connexió es podrien veure compromesos amb el temps. També avisen des d'Orange que els reinicis no afectaran negativament el servei. I és que estan treballant contínuament perquè el procés sigui tan disruptiu com sigui possible.

➡️ Societat

Més notícies: